Såhär i backkrisens tider kan jag bara konstatera stt Cluben och många andra SHL-lag producerar i princip exakt samma typ av back.
Spelförande tvåvägs med “bra” skridskoåkning som ska dansa på blå och kunna lägga såsiga floppmackor. Dahlin eller vad han heter är förebild. Det ska va Pellikka (sämst när det gäller) Sandin o skit.
Enligt mig är det här hockeymord.
Cluben har inte haft en rejäl karl på backen sen Ivan Majesky lämnade. Innan dess var det Pihl som höll fanan högt. Tror ni Cluben hade kunnat fostra Ivan Majesky idag? Inte en chans enligt mig. Alla ska va bleka kopior av Dahlin o sen blir man besviken när det inte funkar för 40:e gången.
När jag går på hockey vill jag se en rejäl karl på 196cm á 115kg som gör sin roll till 100%. Dödar pp och fredar målet + målvakt. Rensar puckar rejält till skillnad från vad våra valpar till backar gör.
Mer rollspelare till SHL. Fler Ivan Majesky i svensk hockey. Färre valpar under 100kg på backen som försöker leka spelskicklig.
Finns det någon lettisk karl att plocka in som stämmer överens på ovan månntro? Det här har som sagt svensk hockey av någon anledning valt att sortera bort för längesen till förmån för Hävelidstyper och är inget man producerar längre.