NimaVonSlätta @Lejon-Fantasten Visst det är inte optimalt att inte ha alla spelare tillgängliga när laget samlades efter sommarn. Men vi får inte förglömma att Rissanen, Shore och Kovacs är spets spelare som kan med lätthet anpassa till vårt sätt att spela hockey.
- Rissanen har gjort det bra i både Örebro och Finska landslaget med en hyffsad +- statistik, han kommer inte ha några problem att fortsätta sitt goda spel i LHC
- Nick Shore har i två säsong joinat HV efter att serien varit igång när de behövde få in en bra center och hans poäng låg på 0,7 - 0.8 i de säsongerna. vilket visar att han kunde anpassa sig gott till ett lag som var igång.
- Robin Kovacs har i Örebro visat att han mäktar med mellan 0,6 - 0,8 poäng. Lite mindre i Lausanne, men även den sista säsongen i Lausanne så kom han upp till 0,61, vilket inte är så dåligt.
Jag tror mig kunna lita på mitt eget omdöme att dessa tre spelare har så mycket skills att de kommer att lyckas i LHC även om de inte skulle vara tillgängliga från start. Fast i Kovacs fall så kan det bli så att han kommer att joina oss när hälften försäsongen fortgår, så då får ju han en bra träning med sitt nya lag före säsongsstart. Så jag känner ingen panik alls även om det inte är helt optimalt med sena joiningar, det kommer ju bli en lång säsong med seriespel och finalspel, där våra nya spetsspelare kommer göra skillnad. Jag är nog inte lika nervösa som er att det här inte kommer att bli bra., och jag tror att dessa spelare kommer inte att ha svårt att anpassa sig till vårat spelsystem..
Ja scenario 2 är att föredra så klart och mycket tyder väl på att det kommer att bli i den riktningen.