MrNebbiolo Kusinerna följer Västerås, OERHÖRT trött spelare, alltså direkt bedrövlig. Bra på att slåss…
Jocke Kjeppkinesen Hofbauer, nya Blomdahl? Relativt okänd ung HA-värvning, sparsamt producerande jättekropp med bra inställning och driv. Dessutom: MrNebbiolo Bra på att slåss
cremator Lejon-Fantasten Jag var nog otydlig! Min poäng var inte att peta Törna, utan att jag tycker Törna kan spela i tredjelinan istället för fjärde i den föreslagna uppställningen, av samma anledningar du är inne på. Det skulle ge plats för en yngre förmåga i fjärde.
serbenz Lukkinen Yes, lite så. Hade gärna sett något lite mer etablerat även för vår (förmodade?) 13:e forwardsplats, men om det här är uppoffringen vi behöver göra för att säkra vassa spetsvärvningar i övrigt är jag beredd att ge honom en chans! Sen har det nog varit ett helvete att lira i Västerås den här säsongen, så lite ursäktad kan han bli för det. Men det är ganska ruttna stats.
MrNebbiolo serbenz Jag har ändå varit på sex matcher med VIK iår, dessa har han knappt platsat i laget och varit riktigt kass som sagt, visst han är ung men här ser PJ och Mårtensson framförallt tror jag något jag inte ser alls.
Lukkinen MrNebbiolo Märkligt ändå att vi funderar på att ta in en spelare som knappt platsar i Västerås. Gissar att han har ungefär samma roll där som han är tänkt för här? Som du säger har dock säkerligen Mårtensson haft mycket att säga till om gällande honom (om det nu ens stämmer). Något borde han således vara bra på?
Rob MrNebbiolo Spelar forward? Stod som center på elitprospects men verkar inte tekat någonting överhuvudtaget i Västerås. Flest tacklingar bland samtliga forwards så verkar fysisk av sig. Billiga yngre svenskar på väg in iallafall, den saken är ju klar. Sedan lassar man på med tyngre namn i ledande rollerna.
SIFFET Såg även i artikeln att man jagar “etablerad back” med defensiv inriktning, ingen högoddsare att det kan vara Ginning?
Mittzon Först Norén och nu Hofbauer. Går onekigen inte säga att vi värvat spelare från översta hyllan i Hockeyallsvenskan. Antar att tanken med Hofbauer är att han ska vara i samma fack som Bouma är nu och köpa sin roll fullt ut.
Mcnugget Hofbauer, Norén & lawner. Känslan är att det är ett par stycken som lämnar LHC denna säsong PJ får gärna ha en 💣 kommande snart
Merci Kollade ett urval (typ 6-7) lineups på Swehockey. Hofbauer spelar i tredje eller fjärde, oftast på vänsterkanten och ibland på höger, men aldrig center. Så är väl så han är tänkt här också. Var även på lån hos Almtuna förra säsongen så antar Tony gillade vad han såg.
alfie Förmodligen ut - Jeppe, Nyberg, Greco, Bouma, Gallo, Strandberg, Bystedt, Hävelid Förmodligen in - Norén, Hofbauer, Lawner Ser lattjo ut än så länge 😂
Kjellman Det måste ju vara 14e-gubben. Eller kanske snarare en sådan spelare som går som 13e och får spela om matchbilden kräver det typ. Det är lätt att glömma men under flera bra år hade vi spelare som gjorde typ 2 poäng på hela säsongen som ordinarie i fjärdekedjan. De bättre värvningarna kommer, men nu håller man i slantarna för att kunna lasta på en bra center och en bra forward. Elie - Ny - Rattie Little - Russell - Ny Lawner - Ljungh - Ny/Wagner/Törna Ny/Wagner - Ehn - Törna/Wagner/Ny Ny, Hofbauer
Toker0108 https://hockeynews.se/nyheter/uppgifter-lhc-p-vg-att-vrva-allsvensk-forward?limit=25&fbclid=IwAR3nOqcBr0bcWKicTUfYQAzP5laQWLDJABcj0jIO74a2z9-Eb3XhZ85g7Ho
Jocke Om vi hade åkt ur och dessa tre var våra första “återtågsvärvningar” hade jag känt mig lite orolig. Ska försöka att inte falla i fällan. Silly har knappt börjat. Vi behöver sätta lönestrukturen i laget, tydliga roller och betala mindre för spelare lägre ner i hierarkin för att kunna LASTA på toppen. Dessutom hitta rätt spelare med hunger. Vrana finns fortfarande där som en blöt dröm. Lever på det tillsvidare. Ska vi säga att det är något liknande hittills? Nyberg -> Norén Gallo -> Lawner Bouma -> Hofbauer (låter som en tysk Biergarten)
alfie Ska man va positiv får man väl se det som att detta är perifera roller där vi idag haft spelare som tjänar ~150k och att om man ska hårddra det är det bättre att ha en förstafemman som går +25 och en fjärde som går -10 än en första som går +10 och en fjärde som går +/- 0
Metallica alfie Det är exakt det här som åtminstone jag själv har efterfrågat. En sundare lönestruktur. Tredje- och fjärdekedjan ska fyllas ut med billiga, unga och utvecklingsbara spelare. En sjundeback bör inte tjäna 140k/mån. Tycker det är helt rätt tänkt. De stora pengarna ska läggas på klasspelare i toppkedjorna.
Bowmore Sätter ju en ganska stor press på att man verkligen hittar riktig spets till toppformationerna nu när man verkar spara in längre ner i hierarkin. Styrkan i år har ju annars varit våran bredd till stor del men får lita på att man har någon/några etablerade spetsvärvningar på gång där man kan lägga allt krut.