Börjar smyga på sig en oro att vi kommer sitta här i Augusti, utan sista värvningen gjord, och har ännu en “Vi kommer att inleda med detta laget och se vad som händer”, så får vi en trött jänkare.

HNez Det där är våran lott, ligger i vårat dna! ”Nog ska väl ett topplag kunna vinna en och annan hemmamatch ganska enkelt, även med en Mattå i laget ” 🥳🥳

HNez Det är jag inte särskilt orolig för. Jakobsson har redan påpekat att sista forwarden måste vara med från start. Inte en chans att man väntar sålänge när man redan kommer behöva klara sig utan Shore fram till oktober.

Tror man presenterar en spelare inom någon vecka. Min oro är snarare vilken kvalitet det blir.. Ingen ny Matteau/Gibbons/Wright tack.

Mcnugget Nu är han borta.

Det som är positivt är att han är borta för de andra klubbarna med. Det är så jag tröstar mig själv.

Jag har inte sett ett enda rykte än. Varken till oss eller till nån annan SHL-klubb.

Kjeppkinesen förstår din tanke men dock så ökar bara konkurrensen om dom få namn som finns kvar. Försvinner nån till våra konkurrenter är dom borta. Nu står alla kvar med en spelare mindre på marknaden.

Mcnugget förstår din tanke men dock så ökar bara konkurrensen om dom få namn som finns kvar. Försvinner nån till våra konkurrenter är dom borta. Nu står alla kvar med en spelare mindre på marknaden.

Jo, det förstås. Men jag väljer ändå glädjen.

När brukar NHL-lagen ha fyllt sina trupper?

Den här goingen finns fortfarande kvar på marknaden: Rem Pitlick - Stats, Contract, Salary & More (eliteprospects.com)

Kjeppkinesen Där har vi en drömvärvning, kanske mest för namnet. Men en EP-scoutning (Heja Pajen) visar ju verkligen att han känns som handen i handsken. Bra storlek, bra tyngd och har kontinuerligt gjort poäng. Dock känns det väl inte så himla otänkbart att han får ett nytt kontrakt i NA… Ska ju finnas spelare i AHL också 😛

Än så länge är jag ganska lugn med tidsperspektivet och PJs uttalande

Saxat från intervjun i Corren:

Men för LHC:s del är det ingen brådska. Laget tog semester efter fotbollsmatchen mot Tallboda och återsamlas om en dryg månad.

Vi får se om det är en eller tre veckor bort. Vi känner absolut ingen brådska. Har vi haft tålamod tills nu så kan vi fortsätta ha tålamod, säger Jakobsson och tillägger:

Vi hoppas såklart att ha honom på plats när vi drar igång i augusti.

Har man inte värvat någon före 1:a augusti kommer även jag börja oroa mig, men gränsen då jag tycker spelaren absolut senast måste vara på plats är 27:e augusti så han kan vara med i åtminstone 5 av sju träningsmatcher.

HNez Ja de här jävla Pittarna verkar ju inte så illa, så kan vi inte få Kuk Janne så kan vi ju få en Pitt.

Jaså du @PuckOut du tyckte inte att det var ett roligt skämt med en liten pitt, ja smaken är ju som baken delad.

MrNebbiolo Det blir lite svårt att driva en diskussion på såna här inlägg, skillnad om du vore storfiskarn med ett så pass starkt byggt förtroendekapital. Dessutom väldigt garderande i och med konkurrensen om spelare just nu, ingen högoddsare att sista spelaren in kommer vara ett frågetecken på ett eller annat sätt.

Du kastar ju ut väldigt mycket om att du hör si och så om siffror och spelare vi hugger på och inte. Du bör kunna ge något generellt svar kring var du “hör” saker.

Inget personligt så hoppas du inte tar det fel. Men fram tills att man som fiskarn och ett par andra skribenter är före media med att outa saker som senare blir offentliga så bör man räkna att ses på med kritiska ögon 🙂

MrNebbiolo Hör inga bra saker om sista värvningen 😪

Det gör inte jag heller, bor långt bort och har inga kontakter…. 😉

Någon typ av hint om du hört något speciellt uttalande från någon med riktigt god insyn eller om det bara är är dina egna känslor och spekulationer hade ju varit bra i samband med den typen av uttalande.

clubenS

Det är givetvis en del av forumet, om det ska bli diskussioner alls och inte endast bekräftade nyförvärv vilket är en annan tråd om du vill läsa den.

Sen anser jag väl att det jag skriver trumfat oerhört mycket annat som sagts exempelvis när andra skribenter sagt att vissa spelare tidigare nu varit klara men jag hört att det inte stämmer vilket också visade sig vara sant. Sen väljer du givetvis vilka delar du läser eller anser bättre och sämre information men med ditt sätt att resonera saknar 99% av allt i den här tråden helt substans eller trovärdighet vilket är en del av varför det är en ganska öppet skriven formulering kopplat till silly.

Jag har ingen ambition av att vara en person som skriver saker som 100% stämmer där jag ska granska källor och lägga tid på det, hör jag något bland de jag pratar med skriver jag det, vilket också kommer fortsätta. Jag sitter dock inte helt uppenbart och hittar på saker samtidigt.

Edit: Kritiska ögon är dock grunden till att läsa hela tråden så det tycker jag att du ska hålla dig till oavsett vilken skribent som outar saker. 🌟

SM-guldiframtiden

Nej det är från källor som tidigare gett bra info som visat sig stämma, exempelvis att Smejkal aldrig var klar för oss eller att Vrana inte ens hade LHC som förstaval i Europa osv osv. Sen stämmer inte allt givetvis och är aldrig förstahandskälla i stort sett. Det är ibland inte kopplat till LHC utan mer hockeyvärlden i stort också men outar inte specifik del på specifikt uttalande.

Ska bli spännande och se vad PJ landar, vad är status kring Wagner? Är han avskriven eller kan han fortfarande vara aktuell?

Jag hade nästan tagit Wagner nu med tanke på att han varit i ligan tidigare och gjort det helt okej, slipper man oro sig över någon Leier eller Matteau 2.0.

• Nils svarade på detta.