Lukkinen SIFFET Märker ju nu hur jävla bortskämda man varit med Kung Högberg i kassen, inte behövt lägga en jäkla procent av sin oro eller tanke på målvaktspositionen…. …tills han åkte på lunginflammation…
SIFFET Lukkinen Har lite förträngt det! Men samtidigt då var ju trösten att allt är tbx till vanligt inför nästa år igen 🙂
LaumannBingo MakeClubenGreatAgain Just Rynnäs har väl en ren EP värvning. Det sa ju Jonas Fransson i princip rakt ut i tv…
HNEZLXRD SIFFET Jag har faktiskt noll belägg för varför jag känner mig skeptisk, och noll spelare jag tänker istället… Är bara magkänsla haha…
Stople in Nej, säger jag till Dylan Sekura. Känns lite som när Frölunda inte ville behålla Greco. Ska vi plocka andrasortering eller ska vi bli ett topplag på riktigt?
HNEZLXRD alfie Fråga mig inte varför, men jag har fan ett minne av att Smejkal spelade i PP2 i Oskarshamn, utan Karlqvist och Suomela. Kanske missminner mig, men känns som jag läst “In med Smejkal-kedjan i PP”
Hotspurs HNEZLXRD Stämmer han drev en egen kedja sa dom precis i Podden, i PP är möjligt att det inte var så.
Ndur HNEZLXRD Kollade bara några matcher nu, men då spelade Smejkal tillsammans med Karlkvist och Suomela i PP.
SIFFET Lär ju vara mindre kul att hämta puck bakom mål för motståndarna om Elie och Smejkal är inne samtidigt…
DragskottsDan Tror Smejkal fits like a glove för oss. Även om hans poängproduktion inte skulle vara på topp ser jag inte det som hans primära uppgift. I smejkal har vi en stor och tung playmaker som skapar yta och en tyngd i offensiven som vi egentligen bara har i Elie idag (sett utifrån dom första två kedjorna). Han hade helt klart varit en kanonvärvning.
Hotspurs VF, Luleå och Växjö är intresserade av Smejkal med tuffast möjliga motstånd m.a.o, Fröberg i Luleå har bra kontakt med honom sedan tiden i Oskarshamn.
Barry_Carlisle Från XP nu, genomgång av allt som sas i dagens poddavsnitt. om målvakterna Expressen kan berätta att man har mellan två till fyra namn på sin lista som man kollar på. Christian Heljanko i Tappara är en av dessa och tidigare Brynäsmålvakten Jussi Olkinuora är två målvakter som finns med i det slutgiltliga gänget av målvakter man kollar upp. Erik Källgren fanns på tapeten, men han valde Brynäs efter sitt besök i Gävle, där Brynäs kunde erbjuda en mycket bättre helhetslösning över tre år. Linköping vill helst skriva ett kortare kontrakt, med tanke på att Marcus Högberg skrivit NHL-kontrakt över två år, och kan därmed återvända till hösten 2026. Då vill man inte sitta ”tjocka” med flera etablerade målvakter på kontrakt. Finländarna är några Peter Jakobsson och Tony Mårtenssons huvudspår i sin målvaktsjakt. och Smejkal Jiri Smejkal tillbaka till SHL? Ja, en hel del tyder på det. Tjecken som var så vass i Oskarshamn säsongen 22/23 är på borden hos sportcheferna och ett intresse finns på många håll. Två av klubbarna som är intresserade är Linköping som är på honom väldigt skarpt. Luleå har också kollat upp läget med tanke på att Oskarshamns tidigare sportchef Thomas Fröberg är i klubben nu. Men det finns många som är intresserade. Källor säger att det är väldigt troligt att Smejkal hamnar i SHL 24/25 efter att ha varit i Ottawas organisation den här säsongen.
alfie Kjeppkinesen Ja, det såg man ju om inte annat i slutspelet att vi var fullständigt patetiska när Högga inte var med 🙁 Det blir kval!
jg Bowmore Där litar jag på PJ till 100%, Även ett kval är extramatcher och många sköna miljoner för ett topplag…
MrNebbiolo jg Visst ska väl ett topplag kunna sälja många öl och tjäna pengar över sju matcher i ett kval?
jg MrNebbiolo Nog ska väl ett topplag vinna en kval ganska enkelt när matcherna spelas mot ett bottenlag… 😉