Lukkinen jg Det där tror jag inte frun håller med om… Hon blev felöversatt. Enligt säkra källor sa hon “It’s gonna be a blast…”
Barry_Carlisle Känns med Källgren som med Bristedt, man gick stenhårt på dem främst pga deras historia i juniorlaget här, inte för att de var det bästa som fanns tillgängligt på marknaden.
Kjeppkinesen Hur går det för Smejkal? Är han klar för nåt Norrlandslag eller? NimaVonSlätta 2 år 2 år är det.
P22 Metallica Naturligtvis är situationen annat nu efter Högga uttåg till NHL så man får hoppas han kommer tillbaka inom 2år. Och självklart är syftet försöka knipa nån på 2 år varför inte 1+1. Jag hade inte velat LHC skulle knipa Källgren på långtidskontrakt. Till saken att vi inte vann budgivningen, han hade nog klarat uppgiften hos LHC men det är som det är. Hoppas bara vi hittar så snart som möjligt så vi inte står utan förste målvakt till sensommaren. Undrar vilka LHC har på listan nu efter Källgren. Borde det vara finnen som vann med Tappara??
Hotspurs Klart vi måste värva en riktigt bra målvakt, men med det sagt hoppas jag inte Myrenberg är inne och läser här lär ju inte boosta hans självförtroende även om han verkar ha ett bra psyke. Men även han borde ju begripa att när Högga sticker måste en till in.
MrNebbiolo Lukkinen Du vill att jag slutar vara aktiv på forumet helt ser jag, blir det Heljanko kan jag lika gärna ta bort kontot 😂 Jag tror ändå PJ blivit bränd efter Ville Leskinen i FBK och sedan Palmu hos oss. Finska ligan är helt död för oss tror jag. Det är en farmaliga till hockeyallsvenskan för mig.
alfie MrNebbiolo blir det Heljanko kan jag lika gärna ta bort kontot Du skulle väl ta paus till i höst när Högga stack också? Med motiveringen att inte ens Hellebuyck och Hedman hade kunnat rädda oss? Med den utgångspunkten förstår jag att en 27-årig finsk MVP-målis med vinnarvana och VM på CV:t är att likställa med en 47-årig korplirare med ölkagge och dålig rygg.
Kjeppkinesen MrNebbiolo Du vill att jag slutar vara aktiv på forumet helt ser jag, blir det Heljanko kan jag lika gärna ta bort kontot 😂 Jag tror ändå PJ blivit bränd efter Ville Leskinen i FBK och sedan Palmu hos oss. Finska ligan är helt död för oss tror jag. Det är en farmaliga till hockeyallsvenskan för mig. Jag vill ha ett jävla supernamn. Ingen av de namnen som har nämnts är bra nog. Jag gillar inte storleken på Heilankan efter att ha sett lite youtube. Är den sista forwardsvärvningen från finska ligan så tar jag rygg på dig Nebbe och raderar mitt konto så hårt att inte ens Jesus kan återuppväcka det.
MrNebbiolo Kjeppkinesen Tack för att någon mer inser allvaret och inte vill ha spelare som platsar i hockeyallsvenskan.
Metallica Rob Ales Stezka, mv, 27, Coachella Valley Firebirds Kommentar: Gjorde sin första säsong i Nordamerika och skötte det med bravur. Stezka vann 18 av 27 matcher han stod och hade över 91 i räddningsprocent i AHL. Riktigt fina siffror i Tjeckien tidigare och att det går att fynda där såg vi inte minst på när Rögle värvade Roman Will. Det som kan tala för en återkomst till Europa är att NHL-chansen uteblev och att han skulle kunna tjäna mer i SHL. Har i dagsläget bara AHL-lön på 82 500 dollar per säsong, vilket är en rätt låg månadslön med SHL-mått mätt. Vad tror vi om denna herre då? 193 cm med bra referenser. Han får gärna plocka med sig en vass tjeckisk forward också.
Kjeppkinesen MrNebbiolo Tack för att någon mer inser allvaret och inte vill ha spelare som platsar i hockeyallsvenskan. Att Heilankan spelar i Liiga är dock inte mitt stora problem med honom. Däremot så tror jag inte han är top3 i SHL, vilket är den nivån en 300k-målvakt ska ligga på.
Kjeppkinesen Metallica Bra storlek, viril ålder, fina siffror, inte överdrivet dyr. Match made in SAAB:en? Värva!!! Verkar ju hur skön som helst också: En riktig glädjespridare!
MrPuck Tycker man tar tillbaka Hävelid och kör Myrenberg som första. Frigör lite deg till annat. Myrenberg håller 👍