Många problematiserar kring kontraktssituationen med Högga. Jag ser inte det som ett problem ärligt talat.
hittar vi ett bra målvaktsalternativ finns det ingen anledning att hålla tillbaka kontraktslängden.
1) Vi vet inte när eller ens om Högga kommer tillbaka. Äventyret kan bli längre än de åren han teknat på nu i NA och vi vet heller inte vad som händer där. Finns ingen anledning att planera för Högga iaf.
2) OM Högga återvänder inom 1-2år tid är det en bonus. Och så svår uppgift är det väl inte att möblera om bland Högga, Myren och Målvakt x? Myren har ju ett billigt kontrakt (utgör ingen budget-blocker). Han bör kunna lånas ut (Dif?). Även Målvakt X borde man kunna låna ut isf (det har andra SHL-lag gjort) om det skulle behövas.
3) Om 2 år går Myrans kontrakt ut - den posten kan bli vakant.
4) om högga kommer tillbaka efter två är jag övertygad om att det går att hitta lösningar för Målvkats X kontrakt om han har längre kontrakt än så - genom utlåning eller hitta ny arbetsgivare. Vet man pom detta och har en sommar på sig bör det kunna lösas
5) Målvakt x kanske gör stor Succe när Högga vill återvända. Då tror jag det går att låna ut högga.
Problemet är ju just nu att vi behöver en riktig bra ersättare! Jag vill inte ha en rynnäs 2.0.
kontraksläget kan inte vara ett stort hinder.