Inte ett negativt ord har jag läst om i örebros forum ang Rissanen . Alltid något.
När ryktet först kom så var det som luften gick ur mig. Men desto mer jag tänker på det, desto mer gillar jag den värvningen. Utan att specifikt tittat på just han, så kan jag bara minnas att han spelat riktigt bra mot oss. Åtminstone defensivt.
Jag minns också att jag kollade extra noga på Rasmus när hans kusin spelade här, då gjorde han ett bra intryck på mig. Då tänkte jag på en finsk sammankomst i LHC. Vilket naturligtvis aldrig skedde.
Sen är det som alltid. Vad kostar kalaset? Betalar vi för en dyr Merca eller en Volvo? Och hur går tankarna om övriga nya spelare?
Hur som helst, jag kan tänka mig att prislappen är bra. Örebro med deras kassa ekonomi erbjöd säkert ingen jättekontrakt. Övriga klubbar som behöver en bra back har troligen gått på andra spelare typ Engsund, Larsson mf. Det känns lite som chansen finns att Rasmus hamnat lite mellan stolarna, likt Granberg verkar ha gjort. Granberg prislapp blev ju relativt låg. Som sagt jag börjar bli positiv till den här värvningen om den nu blir av.