Kjeppkinesen
Nja, så mycket om är det inte, rent psykologiskt sätt, så skulle det ge honom väldigt mycket mentalt, samt göra att han succesivt kommer börja må bättre, dels mentalt, men också själsligt sätt.
Om exempelvis du, eller jag, skulle umgås med massa negativa människor runt oss, som suger energi ur oss, som ständigt bombarderar oss med kommentarer som “i morgon går det åt helvete för vårt lag, vi kommer få spela i Hockeyallsvenskan nästa säsong, jag tror inte på dig, jag tror inte på vårt lag, du ska hålla käften” - nog skulle du, efter timmar, dagar eller månader börja känna att dessa människor tar mycket energi från dig? Och att du inte skulle finna dig i det? Eller skulle du ta emot och ta emot? Utan att göra något? Nej det är inte känslan jag har av dig, du skulle inte ge upp! Du skulle kriga kriga kriga. Antingen så skulle du slå på fanskapen, eller så skulle du konfrontera och ifrågasätta dessa människor, eller avlägsna dig från de människorna, alternativt byta arbetsplats, eller göra allt för att få de att byta arbetsplats. Då det finns gränser för hur mycket man kan stå ut med mentalt som människa, under långa tidsperioder.
Det här är ett väldigt intressant ämne som jag kan engagera mig otroligt mycket i, men sedan tar det såklart tid att skriva längre inlägg också såklart, men det är väl inte riktigt rätt forum att lyfta psykisk ohälsa, mental hälsa och hälsa överlag på.
Men jag förstår Kjeppis, och det kanske är så som du säger, att det inte är en tillräckligt bra spelare idag, här och nu, det lär vi nog aldrig få veta heller, eftersom han troligen inte lär komma hit, tror jag. Men det hade varit spännande om han gjort det, jag tror det hade kunnat hända mycket, och att han hade kunnat utvecklas mycket hos oss, under ledning av Arla, och i en kedja med Little och Russell.
DragskottsDan Okej! Hade ingen aning om att psykisk ohälsa ens var en diskussion som fördes i sammanhanget men som tidigare skrivet så syftade jag på hans karaktär i den situationen, kan inte gärna döma han som människa då jag inte känner grabben!
Precis, men karaktär och psykisk ohälsa hänger ihop mycket. På samma sätt som att om man mår psykiskt bra-och karaktär hänger ihop (svarade Jocke i mitt tidigare inlägg hur psykisk ohälsa hänger ihop med karaktären en människa kan ha).
Men, tillbaka till lite mer relevanta namn (förhoppningsvis). Jag håller självklart med om att Vraná och Bristedt skulle vara mer intressant att få in i truppen såklart! 🥳 🍻