Vet inte om det är att det är sommar eller att det är fullt fokus på fotbolls-VM nu men jag känner mig inte överdrivet oroad. Vi kommer slåss för överlevnad och i bästa fall nosa på play in oavsett. Det kommer komma in helt ok hockeyspelare och säsongen handlar ändå om att börja bygga en grund där summan är större än delarna.
Trist med Bakke då det är en kille som hade potential att fullständigt explodera i höst men i min värld är det inte som att vi gått från ett potentiellt topp 6-lag till att nu undvika kval. Målbilden måste vara att klara sig kvar och börja bygga på något nytt, då spelar enskilda spelare hit och dit mindre roll.
Och hellre då att man tar in en Tim Söderlund-typ med rätt karaktär som bidrar till laget och riktningsförndrinhen än att jaga nån flashig poängspruta för att man desperat vill ersätta nån enskild spelares poängskörd.
EDIT: Som exempel - Det pratas om Ljunghs poängskörd. Är personligen ganska övertygad om att den är en frukt av roll och medspelare, snarare än hans skicklighet. Nybeck sågs som en flopp men tror att om han får Ljunghs förtroende i form av speltid, medspelare och roll i PP så kommer han leverera fler poäng än vad Ljungh gjorde.