Kjellman Ett bra inlägg! Det sista man vill va är en gnällkärring som ser det onda i allt.
Däremot är ju det uppenbara mönstret i Cluben dom senaste åren att nya spelare och ledare hyllas i maj och ratas i april.
Därför uppmanar jag till en hälsosam skepsis i maj och kanske inte behandla folk som pesten i april. Lite mer nyanserade bedömningar helt enkelt.
Angående lösningar på nuvarande situation för Cluben vet jag inte hur mycket du har följt mina eskapader, men ser att det finns några nyckelfaktorer man behöver skaffa sig.
Det första är edge. Ekonomiskt och sportsligt. Vi kan inte göra likadant som alla andra. Just nu har Cluben indirekt gått in i någon slags hunsad hundroll. Kommer något skall ibland men så ropar SHL till att håll käften där nere och ligg still runt 10an. Man har varit alldeles för bekväm med det.
Hitta sätt att generera en jäkla massa stålar. Om det så är crypto, märkliga Stenbeck-typer-upplägg eller trassliga bolagsupplägg på Cayman Island.
Akademikerhockey 2.0. Använd resurserna på LiU, anställ en grym jävla datacrunchare som lever och dör för att skära fram nyckeltal i all data som pissas ut från matcherna. Varför inte på träning också? Tänk lite nytt och skaffa EDGE. Gör en seriös ansats och låt nörden styra uttagningar o.s.v. Inte låta en avdankad MV-tränare göra det lite på sidan om för att “det är spännande”.
Man får ingen edge av att anställa Ante och Shinimin, jag är ledsen. Vi är inte deras första ligg, tyvärr. Sedan kan man ju hoppas på att dom jobbar på att hitta edge utan att berätta för alla andra, men min känsla är att det är extremt tveksamt asså.