Kjellman
Jag håller med dig. Började på ett draft med liknande innehåll som senare fösvann. Sen orkade jag inte skriva igen, men glad att du fånga in flear av mina tankar.
Vi (och jag menar supportrar, organisationen, staden, omvärlden - alla!) måste acceptera nuläget och inse att vi inte är ett topplag. Det finns inga givna strykgäng i SHL och vi balaserar vår existens på en skör tråd. Man kan nästan betrakta oss som nykomlingar givet vår låga status, vår tunna kärna och vår dåliga tillväxt från J-leden.
Det är ur det perspektivet vi bör utvärdera nyförvär. Inte hur vi brukade värva. Inte utifrån hur vi brukade uppfatta oss själva. Utan snarare utifrån vad vi behöver i laget just nu för att lämna kaos. Nu tycker många att Shinimin är kaos, men min bild är att det främst är utåt. Innåt lär han ha andra kvaliter.
Är jag nöjd med att vi landat Shinimin? Vet inte men, jag är inte nöjd med var vi är och jag blir nöjd med allt som flyttar fram vår position - i lagom takt. Jag vill att vi etablerar oss, får in rutin och spelare som kan få det att väga över till oss lite oftare. Där kan han ev vara enyttig.
Hans historik är ocharmig. Åldern osar inte framtid. Men givt där vi är just nu är det inte lika viktigt. Han kan flytta fokus, driva på och bidra med energi.
Missförtå mig rätt, jag vill att lhc blir en förening som slussar in juniar, är progresiva i spelide, utvecklare ledare och skeppar spelare till NHL på löpande band. Men vi är inte där. Det kan ta ett tag innan vi (om någonsin) hamnar där, och jag tror att etablerade rollspelare kan vara ett sätt att utmana status que.