Mittzon Bara en säsong sedan Modo var +8 lika styrka med Bernhardt på isen och -32 utan honom. En del av Bernhardts problem förra säsonger låg också i en PDO på 94 % när han var på isen.
Under den säsongen var han usel på hösten, men efter nyår fram till säsongslut när han fick spela med Ladue (tror jag det var) höll de tätt bakåt och så gick det mesta in framåt för honom. Säsongen före det hade han -21 och sämst i laget.
Frågan är således om det var Ladue som sminkade Bernhardts defensiva siffror samtidigt som Bernhardt prickade formen och peakade framåt, eller om Bernhardt är en spelare som är extremt beroende av ett bra självförtroende och tydliga riktlinjer för att kunna hävda sig på SHL-nivå. Av det jag har sett från Bernhardt är jag inte imponerad, men jag tror samtidigt han skulle må väldigt bra av ett extremt tydligt spelsystem, och att han är en spelare som blottas extra mycket när han inte har ett tydligt system att luta sig emot.
Håller helt med dig om Hulta. Underskattad defensiv. Han har blivit en hackkyckling, väldigt oförtjänt.