Jocke Samma visa varje år. Silly-Season-demensen.. “Alla andra lag värvar! Men inte LHC!” Men så är vi där i augusti, varje år, med ett helt lag på pappret. Konstigt. Repeat nästa Silly. Vi är bara i april. Många lag spelar fortfarande dessutom.
Jocke Maverick Ja precis. ALLA bra spelare är redan klara för andra lag runt om i hela hockeyvärlden.
Lejon-Fantasten Metallica Snart anländer vår dunderspets! Får hoppas att vi går för Östman som backtränare då, tänker på Rahimi som gick från att vara en liknande back (desto mer fysisk) men som utvecklades rejält under Östman och slog sig in i landslaget.
Jirpo Metallica Säkert en sån där värvning som PJ har gjort för att få ”De externa finansiärerna” nöjda. Vi går in med 10 mille under förutsättning att de spenderas på ett bra namn.
Lejon-Fantasten Ole-Kristian Tollefsen är klar för Färjestad, så han kommer det inte bli som backcoach, vad har vi kvar då? Hølös? Östman? Andra?
Kallzon Arlbrandt kanske? Gick ju rykten om att han ska till Luleå men vem vet? Han har ju jobbat med Ante tidigare och det är kanske mer lockande att jobba i sin hemstad och inte 100000 mil bort i Luleå?
Kallzon Hagel-Harry Som backcoach? Erkänner att jag bara läst med ett halvt öga ibland men var det inte så att Zacke var backcoach i SSK men blev forwardscoach hos oss? Eller har jag drömt det? Isåfall kan ju Zacke gå tillbaka till backarna
katarinas jg kommer bli en redig assembly med backar för den backcoachen. Känner att ledningen behöver ta tummen ur för att lugna supportrarna.
LaumannBingo Kallzon Zacke hade backarna innan grossman kom in i ssk. Men Broc sa rakt ut att man letar en som ska ansvara för backarna
Revoleddam Kanske slår in öppna dörrar just nu. Men fick höra från, vad jag skulle säga en ganska säker källa, att Högberg spelar här i höst.
Kjellman Jag vet inte vilka som är genuint intresse och vilka som är rent önsketänkande men Holös har ju nämnts, Norrena pratades det om redan förra säsongen, då var det ju dock PJ som kikade. kanske lite konstig dynamik när Ante var hans assisterande förr men Pennerborn har väl inget jobb (kanske har börjat civilt i stället)? Thomas Paananen är på förbundet men har ju varit mångårig HC i allsvenskan och var ändå rätt uppskattad tills det körde fast. Montén så klart. Det måste ju finnas en hel del tränarnamn. Särskilt om man även kollar bland uppskattade ass i HA eller HC från j20.