Nu när jag har smält säsongen lite så måste jag skriva av mig lite.
Ante som huvudcoach känns verkligen rätt och bra längd som ger oss tid att bygga om.
Sett till resterande lag
Igna har kontrakt, Hur säker är egentligen Högga? Detta par kan bli ligans bästa.
Backsidan har sina problem, mycket karaktär men kan Ante få ut mer av vad vi har och vi slipper skador så kan det bli bra.
Kokkonen och Fanten är våra stabilaste.
Lennström, Martin har mer att bevisa.
Öhrqvist får vi ge en ordentlig chans.
Gitarren kommer in och vi har våra top6 backar?
Bernhardt ser jag som en ev 7e back idag om han inte lämnar frivilligt eller jobbar upp sig under sommaren/försäsongen. Ev någon till.
Forwardssidan då.
Såg verkligen fram emot att se Shore, Vrana och Elie spela en hel säsong tillsammans.
Så där måste det in en spelskicklig center. Jag tror det blir våran bästa kedja nästa säsong.
Ehn är färdig som första center, kan inte se något annat.
Om Backe och Kovacs lämnar blir det väldigt tunt.
Känns som ett önsketänkande att man ska kunna värva 4 top 6 forwards varav 2 centrar som är bättre.
Karlström, Larsson, Nybeck, Södergran och Ehn har samtliga lirat på dessa positioner så jag misstänker att dem fyller ut dessa platser om vi inte lyckas värva eller dom får lämna.
Ny - Backe/Ny - Kovacs/Ny
Vrana - Ny - Elie
Karlström - Larsson - Ehn
Södergran - Nybeck - Hofbauer
Känns ändå hoppfullt. Nästa säsong handlar ju främst om överlevnad och att låta Ante styra ihop något.
Edit* Jag har ej hängt med på alla ryktena, jag utgår mest ifrån vad vi har på pappret.
Edit*2 fixar mitt misstag som @East tog upp