Bowmore MrNebbiolo Vad jag hört så betalar LHC full lön för Teddan hela sommaren eftersom han återgick i full träning sista veckan på säsongen. PJ har lämnat oss med brallorna nere, lutade över ett träbord i garaget. Då får man förmoda att han är fullt frisk nu och redo att köra en stenhård försäsongsträning som helst drar igång nu.
LohmanderS Bowmore Hahah Kan inte bekräfta till 100% men jag tror inte ens att han behöver träna med laget i sommar. Det har vad jag förstår våra fantastiska före detta sportchefer skrivit in i kontraktet. Med laget menar jag herrlaget i SHL, A-laget nere vid Stångån eller på Plattan i Stockholm är nog fritt fram, precis som föregående säsong.
Säg förlåt! Helt ärligt det man hört om honom off record och det som skrivits om honom härinne får mig att tro att han är en. Valfri ord här.
Maverick Sticker Kovacs tror jag absolut inte Lennström vill vara kvar, det var ju pga honom och Fantenbergs tjat som han kom från början. Ty Rattie på Timrås radar, lovar att han skulle göra en 40p säsong om han gick dit.
ananas Men vad fan, rök ut den där Lenny någon gång. Var är videon? Fram med videon! Vad gör det där gänget som Nocco kände sig obekväm i sällskap med? Tänk utanför boxen nu allihop, dags att sätta Cluben i första rummet och PennyLenny någon annanstans.
Ted ananas Jag har verkligen försökt få fram den.. känner folk som umgås i dom kretsarna men sitter långt inne 🙄 Ska tilläggas att jag inte fått någon bekräftelse på att videon faktiskt finns.
Buttend ananas Jamen lite så. Om det som sägs stämmer… Nä. Vi kan inte ha en kille som helt empatilöst bara rövkör oss hela vägen ner i gärdsgårdsserierna.
Metallica Corren Har varit mycket snack om David Bernhardt, men vad jag hör ser det tufft ut att hitta en ny klubb för backen som sitter på ett fördelaktigt kontrakt. Tveksamt om någon vill ta över det.
Kjeppkinesen Metallica Det går fort i hockey. Det slutar väl med att Bernhardt, Kovacs, Vrana och Lennström bli kvar och så tappar vi Ljungh, Shore, Rissanen och Öhrqvist istället.
Hurble Metallica Man hade ju velat veta vad dessa fördelaktiga kontrakt faktiskt innebär. Vad gjorde PJ egentligen? Visst att Bernhardt gjorde en fin avslutning i Modo, men känns ganska sjukt att skriva sådana jäkla kontrakt med spelare som honom. Och Lennström med för den delen. Visst, PJ kunde verkligen snacka och hade den där säljiga auran över sig - men det tänkte jag skulle vara till fördel vid kontraktskrivning. Såklart inte lätt att locka spets till cluben dock så det är väl med pengar och förmåner man löser det, men det låter ju nästan som att PJ har skickat ett tomt worddokument till spelarna och sagt åt dem att skriva in sina villkor och satt en kråka längst ner.
Lejon-Fantasten Metallica Har varit mycket snack om David Bernhardt, men vad jag hör ser det tufft ut att hitta en ny klubb för backen som sitter på ett fördelaktigt kontrakt. Tveksamt om någon vill ta över det. @MrNebbiolo vad säger du om detta? Ligger det någon sanning i att Bernhardt har ett fördelaktigt kontrakt?
Metallica Kjeppkinesen Den enda backen vi kan dumpa utan att åka på en ekonomisk käftsmäll är väl typ Martin. Men ska man plocka in en ersättare i samma prisklass vet jag inte om det gör oss mycket bättre.
H Brask Metallica Martin Har fortfarande inte släppt hur han skvätte med pucken den där sista matchen mot Luleå
Kjeppkinesen Metallica Den enda backen vi kan dumpa utan att åka på en ekonomisk käftsmäll är väl typ Martin. Men ska man plocka in en ersättare i samma prisklass vet jag inte om det gör oss mycket bättre. Precis. Men Tysklandspåret eller till och med Tjeckiska ligan borde inte vara helt omöjligt att dumpa spelare till. Annars får vi frysa ut Bernhardt såvida man inte ser tydliga förbättringar tidigt på säsongen. Vissa spelare kan ju se ut som helt nya spelare under ett annat ledarskap, men jag vet inte om Bernhardt är en sån.
Hockeytröjan Lejon-Fantasten vad säger du om detta? Ligger det någon sanning i att Bernhardt har ett fördelaktigt kontrakt Ja det är fördelaktigt för Bernhardt pga att vi betalar alldeles för mycket för honom.
Lejon-Fantasten Hockeytröjan Ja det är fördelaktigt för Bernhardt pga att vi betalar alldeles för mycket för honom. Ja det har jag förstått, men att det skulle vara på den nivån att det är väldigt svårt att få något annat klubblag att köpa ut honom/ ta över hans kontrakt, låter inget lovande. Jag hoppas verkligen att vi lyckas bli av med honom.
Jersi Lejon-Fantasten Han har helt enkelt en lön som ingen annan är beredd att betala eftersom han inte varit i närheten. Har runt 200 och spelar som han hade 70, typ. Vem tar över ett sånt kontrakt? I bästa fall står vi och betalar halva hans lön kontraktstiden ut och då är ju frågan om det inte är bättre att chansa på att han hittar tillbaka till nån form under ny ledning.
TheDude LohmanderS Det är väl ingenting unikt för honom, utan det gäller väl flera spelare. Brukar man inte ha samlingar då och då med hela laget med fystester för att stämma av hur det går.
ananas Bra sätt att bygga ett lag på: ”gör vad du vill, hur du vill, när du vill, bara du dyker upp (på läktaren med ett paket kakor) till vår första match, för det är viktigt att göra detta tillsammans!” Kan någon översätta detta till gotländska?
JofaTitan ananas Bra sätt att bygga ett lag på: ”gör vad du vill, hur du vill, när du vill, bara du dyker upp (på läktaren med ett paket kakor) till vår första match, för det är viktigt att göra detta tillsammans!” Och den jäveln satte man ett “A” på. Helt otroligt. Stod det också i kontraktet?