Blir många inlägg från mig idag, men vill bara värka ur mig alla tankar. Som sagt - jag tror det är rätt med Ante här och nu och det kanske blir bra på lång sikt också, vem vet. Men jag ser gärna att man identifierar någon yngre förmåga med potential också och gör denna till AC. Givetvis någon som funkar med Ante osv.
Det är svårt att ta klivet från AC till HC uppenbarligen. Det är också svårt att ta klivet från HA till SHL. Så kan man skapa en brygga där man får lära känna föreningen och nivån i en mer skyddad roll blir övergången till en HC-roll mindre när dagen väl kommer. Hade som sagt hemskt gärna sett ett sånt upplägg för Tuurala i Cluben. Men det finns säkerligen andra intressanta namn. Zacke kanske kan vara den personen, vem vet. Jag tror det är en del i identitetsarbetet och i att hitta den röda tråden att inte bara tillsätta en HC här och nu utan även tänka långsiktigt kring vem som potentiellt kan ta över på sikt och redan nu börja “skola in” den personen, precis som Växjö gjorde med Hallam.