Jirpo Det här med nästa GM. Kommer vi kunna läsa i Corren i morgon att man ”enligt Expressen o Aftonbladet” fått uppgifter att Mr X är klar. Väntar på första frågan från Corren. - Öhhhh, vad säger du om tabell-läget senaste åren?
Chad Hur tror vi att våra sista värvningar kommer gå? Har har en helt grön sportchef som troligtvis ligger efter en hel del i scoutingen. Vi har officiellt ingen tränare som kan ge sin syn på vad som behövs in. Vad är liksom målbilden vi jobbat ut emot just nu.
Säg förlåt! Chad man måste säkert i hemlighet tagit kontakt med någon som får hjälpa till dem utan att det är offentligt att så görs. Samtidigt rullas arbetet på efter den som ska bli GM. Förvånar mig inte om man kommer värva ngt namn i alla fall samt kanske ta beslut om någon sådan som Shore eller så innan en GM är på plats. Får vi bara in Ante får Fanten och Elie med i truppen . Och kan bryta med nr40 då tror jag ändå ub det står givet att vi måste kvala. Kanske kan sikta på en tionde placering. Enligt mig gäller det nu främst att försöka förlänga med dem i truppen som man tror på. Broc ska göra det enda han kan ni och det är att försöka ta ett beslut angående vilka han tror på. Detta för att spara tid åt GM. Köper Shore en förlängning på ett år för 240-250k (kanske svårt att få igenom). Så vore en stor del av arbetet vara klar på forward sidan.
Hotspurs Chad Kan ju vara så att Ante ‘undercover’ givit sin syn på saken redan om han nu är klar 🙂 (i den mån han har koll på laget men en idé kan han ju ha ändå)
ananas Snälla, ge mig något rykte som jag kan drömma om ett tag! Denna sommar kommer ju går till historien som den tråkigaste sillyn någonsin. Kommer vi ens värva en enda ”stjärna”? Bara avtackningar, utköp och breddvärvningar… 😴
Mranonymous ananas känner mig rätt trött på ” stjärnvärvningar ” just nu tar jag gärna en helt anonym spelare som jag aldrig hört talas om
Mosvaka ananas Är det inte just det som efterfrågats här inne, en riktigt “tråkig” Silly där vi avstår från att värva namn och fyller på där vi kan och har plats med bra karaktärer istället? Som kan lyfta laget istället för att gå för jaget? Må vara tråkigt, men oj vad nödvändigt en sådan Silly skulle vara!
ananas Mranonymous jag gärna en helt anonym spelare som jag aldrig hört talas om Mosvaka Är det inte just det som efterfrågats här inne, en riktigt “tråkig” Silly där vi avstår från att värva namn och fyller på där vi kan och har plats med bra karaktärer istället? Såklart det är det rationella att göra! Men det är ju tråkigt! Ett roligt rykte hade piggat upp 🥳
jg Hellre en anonym värvning som vill något med sin karriär än ytterligare en trött legoknekt som vill tjäna massor men inte göra jobbet..
Jirpo jg Hellre en anonym värvning som vill något med sin karriär än ytterligare en trött legoknekt som vill tjäna massor men inte göra jobbet. Helt rätt. Nu behöver vi andas in andas ut och ta ett steg i taget för att bygga långsiktigt. Vi skulle ju i teorien i princip inte bara byta behöva byta ut hela laget utan hela organisationen. Men det förstår alla att det inte är praktiskt möjligt.
Kallzon Om Vrana eller Kovács lämnar så behövs nog något i stil med en stjärnvärvning. Annars tror jag vi klarar oss bra utan. Det vi behöver är något stabilt, typ en Sebastian Strandberg 2.0