Säger varken bu eller bä för har inte alls koll på Hedberg mer än det lilla man sett i möten med hans lag sista åren, men han förespråkade ju rätt tydligt en offensiv hockey osv, vilket jag ändå gillar. Att Leksand bevisligen inte riktigt hade materialet till att få ihop det med det spelsättet är väl lite konsensus av experterna.
Han kunde uppenbarligen till slut inte trolla fram ett särskilt bra resultat med Leksands trupp, men helt ärligt, hade någon kunnat det (dvs tagit betydligt fler poäng, säg topp-10)? Kanske, men är nog svårt.
Så visst kittlar det lite med tanken att han nog skulle ha ett lite mer spelskickligt lag att jobba med här. Finns absolut vissa spelare som inte har sin styrka där hos oss, men visst måste vi ändå ha en hyfsat stor andel skickliga lirare i laget kontra många andra lag på undre halvan, eller?
Alltså jag är väl medveten om att vi har vissa som stundtals har det struligt att hantera pucken, samtidigt som det i många fall känns mer som ett resultat av dåligt självförtroende, samt stressade/skumma beslut så medspelare får en dålig passning som de först måste ta emot (ofta i tidsnöd och med klubba eller skridsko i en position som är ‘off’ typ), och sen kan de liksom göra något konstruktivt själva… Om passningen ens hittar fram då. 😅
Men, jag står nog egentligen ganska stabilt bakom Ante som min önskan här. Det är väl om han fortfarande kan tänka sig vara assisterande bakom en annan HC, det hade jag också kunnat köpa.