Min infallsvinkel är att vi oavsett kommer slåss om play-in i bästa fall, och det kommer vara nära ner till kval hela säsongen.
Min känsla av snacket härinne varje gång Antes namn dyker upp är att bilden av hans gärning är något förskönad, så som det lätt blir när någon räddar oss från kval. Mycket ❤️ men (för) lite 🧠 i våra analyser.
Jag är bara rädd att han kommer komma in och spela tråkig hockey, vi ligger 4-7 poäng ovanför kval hela säsongen, och vi blir lite besvikna över att han inte var så bra som vi mindes honom, just för att vi förskönat minnet av hans insats här. Han tog 37p på 26 matcher. Musse tog 33p på de 26 sista matcherna. Östman tog 32p på sina 26 matcher förra säsongen. Det är ingen enorm skillnad. Ja, olika förutsättningar, men det är ju inte säkert att Ante går bättre i höst för det, mtp kortsiktiga positiva effekter från tränarbyten, allt att vinna att komma in när han gjorde, inga förväntningar på utvecklande hockey, olika trupper då och nu etc.
Däremot köper jag att det kanske ändå är rationellt att ta in honom nästa säsong när vi behöver överleva för att sedan kunna bli av med lite kontrakt och lätta från marken.