MrNebbiolo Jag är med på det du säger!
Och jag vet vilka problem det var med Emvall pga att brist på socialkompetens så det är såklart en viktig del. Tyvärr är väl bilden av Junland att han inte är sylvass på den biten.
Det jag mer är ute efter är att vi samtidigt inte kan ha en sportchef som är tjenis med alla agenter. PJ var säkert jättepopulär, bra på att prata, trevlig och gav strösslade kontrakt.
Du skriver det själv att vi i det här läget inte kan agera likt ovan och då tänker jag att det är bra med någon som kan ”markera” mot agenter när det blir orimligt, men självklart på rätt och smart sett. Är det Junland? Inte en aning. Men jag vill inte ha en SC som bara stryker agenter medhårs för att vara populär.
Men är snacket att Broc + JJ är lättlurade är dom såklart helt fel personer.
MrNebbiolo Har de däremot spelare som ska utvecklas och har potential för en fin karriär är LHC det sista laget man väljer. Till och med Örebro har passerat oss.
Och den kan man ju bara lasta dom som varit ansvariga tidigare för och det tror jag inte kommer ändras förrän vi sportsligt börjar visa något och utvecklar dom spelare vi har på ett bättre sätt.