Jag tror givetvis inte att Abols kommer hit (jag är dock gladeligen en idiot ändå 😉 ) men jag tror att den enskilt viktigaste spelaren in i laget är en rejäl center som är bra över hela isen. Det ger en nödvändig stabilitet. Sedan behöver det inte vara en 40-poängsspelare i sina bästa stunder utan det kanske räcker med en 25-poängsspelare dock.
Ang. Lennström så var han riktigt kass överlag men de matcher han spelade visade ändå att han hade egenskaper som andra inte hade. Han var skadad i fjol, skadad under försäsong och kom dåligt in i det. Han var dock långt ifrån den enda backen som kom från nordamerika eller Schweiz som hade en jättesvår start på säsongen. Sedan har det pratats en del om att han skött sin rehab dåligt och inte ansträngt sig och det är desto värre så klart. Min poäng är egentligen: vill vi bli av med honom för att han inte spelar bra eller kommer spela bra eller vill vi bli av med honom för att han är ett osäkert kort, för att han är skadad eller för att han uppvisat dåligt engagemang och taskig attityd?