Jirpo Jag tror också vi kan hitta en bättre spelare givet nuläget, men önskemålet i inlägget jag svarade på innefattade även att hitta någon med mer potential.
Det jag vänder mig mot är att döma ut en ung spelare som vi både vet har varit bra innan en tuff skada och som nu spelmässigt trendat i rätt riktning och istället vilja ha in någon med STÖRRE potential.
Jag vågar påstå att hela forumet är överens om att Norén - som är två år äldre - har utvecklats ordentligt de senaste två åren. Myren är i mina ögon bättre idag än vad Norén var för då, och jag ser inte varför han inte har tillräcklig potential för att behållas.
Jag tycker dessutom Myrenberg har en tydlig tvåvägsbacksaura, med bra blick för spelet och inte helt ofysisk, även om han inte kommer bli en Majesky så klart. Han behöver bli snabbare i besluten, vilket mycket väl kan komma med träning, erfarenhet, och förtroende.
I min 📖 så borde Cluben behålla Myrenberg, men jag gissar att det i slutändan snarare handlar om vad han vill än vad Cluben vill, vilket nog inte är till vår fördel.