... Bra perspektiv i ditt resonemang, och jag tror också att 3–4 spelare in av rätt typ skulle kunna göra stor skillnad. Sen är ju ett stort problem att det finns osäkerhet kring ledande spelare, Fantenberg,Lennström & Elie bl.a. samt förutsättningarna vi har för att lyckas träffa rätt med 3-4 spelare.
Vi har ännu inte bestämt vilka som faktiskt ska ansvara för de här rekryteringarna, och samtidigt vet vi att det sällan är enkelt att bli av med befintliga kontrakt, särskilt inte de som är långa och dyra. Den processen riskerar att dra ut på tiden, vilket i sin tur kan innebära att vi tvingas göra värvningar sent in på sommaren, på en marknad som ofta är ganska tunn förutsatt att inte investerargruppen sticker till ännu mer pengar.
På detta känns det även som vi befinner oss långt ner i näringskedjan. Mycket har stormat medialt under säsongen, inget sportsligt resultat och vi saknar fortfarande de nyckelpersoner som ska kunna sälja in vad LHC ska stå för framåt både sportsligt och identitetsmässigt.
Hade vi haft en “spikad” sportslig ledning som redan nu var i full gång med nästa års lagbygge så hade det känts tryggare, hur som hur kommande GMs kommer få ett jäkla jobb att göra om vi rekryterar utifrån med att snabbt sätta sig in i verksamheten, utvärdera nuvarande trupp och samtidigt identifiera och rekrytera det som krävs för att göra laget bättre.
Jag tror precis som du att Musse sannolikt får vara kvar, och jag hoppas verkligen att man vågar förändra runt omkring honom. Samtidigt känns den mest uppenbara förändringen att göra att byta ut Mange J men det är ju samtidigt Musses gubbe, och en person han verkligen ville ha vid sin sida för att ta sig an HC uppdraget.