Sillen
Du är alltid klok som vanligt. Håller helt med dig att ingen ska hängas och givetvis är det del av priset med att bli av med PJ.
För mig visar det dock att ingen av dessa herrar bör vara aktuella för att fortsätta i sina roller.
Det är inte för att jag har något mot Jonas eller framförallt Broc personligen men där vi är som förening nu har vi inte råd med fler gröngölingar. Vi har redan sett hur helt gröna tränare på den här nivån tar väldigt lång tid att hitta rätt med och skapade enorma problem under hösten.
Vi har inte råd med att våra sportchefer också ska göra learning by doing. Nu måste rutinerade pjäser in som VET hur allt ska skötas, har färdiga arbetsmetoder och framförallt har en tydlig struktur man vill implementera i vår verksamhet för att få tillbaka det som fanns mellan 2004-2016 men framförallt 2006-2011.
Nu är truppen i stort satt inför 26/27 men några få viktiga bitar kvar. Dags att i lugn och ro fasa ut Brocland och tillsätta personer som har rätt kompetens för att vända på skutan och kunna maximera utfallet av de fantastiska förutsättningar vi faktiskt har i LHC.
Jag skulle säga att den här tillsättningen är det viktigaste beslutet i föreningens historia sedan man gick upp till dåvarande Elitserien. Ska vi fortsätta harva i botten/åka ur eller ska vi få en ny riktning och något att verkligen tro på inte bara en eller två fina spelarnamn.
Den bild av LHC jag får förmedlad av stora agenter i Sverige, sportchefer för andra lag, scouter osv alltså folk i branschen. Den är inte bra och det är inget alla hatar oss vi älskar det utan det är för att vi håller så brutalt låg nivå på för många saker. ”Noll koll” är ledordet.
Journalisterna är givetvis en helt annan sak, deras levebröd är händelser likt Oliver och Proos men även när våra nya sportchefer inte ens vet namnet på HAs hetaste spelare när agenten ringer och vill ha dialog. Det ingår i ”spelet” att de hatar oss. De som dock jobbar i branschen, nej där är folk ärliga och professionella och bryr sig noll om vad det står på tröjan.
Sen är det många av er som tycker jag borde få en kram och ska sluta sprida negativitet, jag sprider det jag tror på precis som jag vet att alla andra gör men eloge till alla som enbart ser positiva saker med vår sits.