Lukkinen Oj, Törna verkar vara en öm punkt här 😂
Lukkinen Det stora problemet här är att gemene supporter fick för sig att vi värvat någon form av Ovechkin efter att han gjorde 32 poäng fördelat på nio mål och 23 assist i Timrås 1:a line. Det är för övrigt en notering han två gånger slagit efter sin återkomst i LHC (12 mål 21/22 och 10 mål 22/23) och aldrig varit mer än två mål ifrån övriga säsonger (bortsett skadesäsongen han bara gjorde åtta matcher) och då främst i en tredjeline. Trots att han varit målfarligare än i TImrå under två säsonger och i paritet med Timrå-noteringen övriga säsonger bespottades han VARJE säsong här för att just inte vara någon jäkla Ovechkin. Har hela tiden hävdat, för döva öron ska tilläggas, att poängproduktion i sig aldrig varit hans huvudsakliga uppgift.
Det är ju precis det jag säger, att det blir problem när han i ett lag ska ha den rollen. Törna ska inte vara en spelare som ska producera utan jobba hårt, vara laglojal och på det skrapa ihop sina poäng.
Dock när han var här sist hade han en lön som inte motsvarade den rollen & vill minnas att när han värvades pratade man om att han skulle ta en mer offensiv roll vilket såklart skapar förväntningar.
Lukkinen Och PP-spelet? Att han fått spela där (precis som Ehn gör nu, helt obespottas utan att vara i närheten av Törnas PP-produktion) är knappast hans egna fel.
Den jämförelsen blir ju dock lite skev då dom har/haft helt olika roller i PP, Törna var ren skytt dvs då räknas målen i PP. Ehn har en helt annan roll.
Lukkinen Där har han spelat för att tränarna ansett att laget inte haft bättre alternativ till hands. Vad skulle han gjort liksom? Vägrat att gå ut på isen när vi lirade PP?
Det har jag heller inte sagt att det är Törnas fel att han spelade PP, återigen är problemet när han i ett lagbygge från start har en sån roll vilket ligger på SC & Tränare.
Lukkinen Jag skulle gärna se Törna tillbaka i laget till rätt peng och roll.
Vilket är precis vad jag skriver så vi känns överens. Törna ska ha förväntningar att jobba hårt, inte göra poäng. Sen kan han vid behov ta roller högre upp men inget han ska vara tänkt till från start 🙂