Metallica Han kanske inte låg bakom alla värvningar?
Värvningsbonanzan började med Jocke och eskalerade med Stoppel.
MrNebbiolo Värvningscirkus var KG Stoppel. All skit i den truppen kom in efter att han lämnat.
Det var kaos i trupperna säsongen innan med. Jocke fick inte träff på en enda spelare de två sista säsongerna.
MrNebbiolo De trollade med knäna i flera år med horribel budget.
Det gör Växjö, Timrå, Malmö nu och det har även vi fått göra flera säsonger i rad. Att ha låg budget var inte unikt för Djurgården då, och de flesta klarade sig kvar trots det.
Det enda Jocke trollade, var att trolla bort Djiffen ur SHL.
MrNebbiolo Dessutom hittade guldkorn säsong efter säsong. De bästa guldkornen efter att Tjomme hade stuckit till och med.
Riktigt fin utveckling på kantstötta spelare som kom i verksamheten och blev landslagsspelare som Hulta, Ljungh, Strandberg, Lilja, Linus J osv.
Det gick utför efter att Tjomme lämnade. Det är ju bara att titta på EP för att se det. När Jocke ensam fick sätta sin prägel på laget så började de tappa placeringar för varje säsong.
Sen så skapade han en dålig arbetsmiljö med alla hans utbrott. Dels när han offentligt slaktade Videll i media när Videll hade inkommit med en anmälan för särbehandling/trakasserier, men framförallt när han återkommande pekade ut enskilda spelare i media som “problem”.
Han ska också vara flitig med att springa omkring nere i omklädningsrummet och lägga sig i områden han inte ska ha med att göra. Sen om det stämmer, det vet jag inte. Det är vad jag har hört. Allt annat jag har skrivit är ju bara att googla.
Sen så gjorde han ju en Mårtensson och sade upp sig när han märkte att det började gå åt helvete eftersom han inte ville stå till svars för att han spelat ur Djurgården ur SHL. För det ska vi komma ihåg här. Det var han som lämnade skeppet självmant och satte Djurgården i en så pissig sits att de var tvungna att flytta ner Stoppel.
Är detta verkligen rätt profil för oss? En oduglig lagbyggare och en vältalig PJ-kopia?