Jag skulle vilja se att man nu kör på Little och Junland för en längre tid (längre än 3 månader), för att dem ska få en rejäl chans att staka ut en stark identitet, vilket är en bra början, därefter kan det stakas ut ett hållbart spelsystem > spelare värvas in pö om pö som passar in i vår nya identitet och spelsystem.
I den bästa av världar så skulle vi kunnat ha Little och Junland kvar för att även addera en betydligt mer erfaren sportchef, tyvärr så verkar inte ekonomin tillåta att vi har tre st anställda sportchefer i dagsläget. Annars hade jag viljat se Little och Junland ha huvudansvaret där dem har det sista ordet medan den mer erfarna sportchefen går in med sin erfarenhet, och att Little och Junland står för det som saknats i föreningen inom den sportsliga ledningen: Energi, Hjärta och Passion.
Vi har inte haft särskilt mycket passion och hjärta inom den sportsliga ledningen sedan Mike Helbers tid.
Kommer Kovács blir kvar hos oss resten av kontraktstiden, vad tror vi?
För egen del, så tror inte jag att Kovács lär bli särskilt långvarig i Cluben, antingen går han självmant till NL inom de närmsta 1,5 åren, eller så, om Little och Junland blir kvar (hoppas) så lär dem snällt men bestämt be Kovács söka sig vidare till en annan klubb. Och istället tror jag att dem kommer prioritera att behålla Vraná under en längre tid, med något lägre lön än vad han har idag.