Om vi går händelserna i förväg och ponerar att vi spelar SHL nästa säsong, vilket lag tror ni vi ställer upp med då? Om vi ska vara realistiska samt förutsätta att skadade spelare (Elie, Lennström och Fanten) kommer tillbaka och kan spela nästa säsong.
Om jag får önsketänka samtidigt som jag inte svävar iväg allt för mycket så vore det trevligt med något i stil med detta:
Målvakter:
Högga (Iggy/NY)
Högga lär med största sannolikhet komma hem igen och är självklart given som första spade. Tveksamt om Iggy är beredd att vara andra spade samt att det blir en väldigt dyr målvakt att ha som tvåa.
Backar:
Fanten-Öhrqvist
Lennström-Norén
Kokkonen-Ginning
Martin/Bernhardt/NY
Bryt med Bernhadt eller Martin (helst båda), även om jag tyvärr tror att vi inte har råd med det och att båda blir kvar. Ginning är en spelartyp vi behöver och spelet med puck har förbättrats avsevärt sedan han åkte över till andra sidan pölen.
Alla som spelar med Fanten blir automatiskt 10x bättre (Tex Martin). Hade Öhrqvist fått en hel säsong med Fanten hade det kunnat göra under tror jag. Lennström kan göra sina offensiva räder och utnyttja sin offensiv med en Norén bakom sig som backar upp. Kokkonen och Ginning får spela många minuter mot motståndarnas bästa kedjor.
Forwards:
Pooley-Karlström-Kovacs
Vrana-Bakke-Elie
NY/Krantz-Ljungh-Södergran
Hoffa-Ehn-Krantz/Holmertz
Johansson/Holmertz
Bryt med Nybeck, är för tunn för SHL och har inte alls kommit in rätt i detta lagbygge. Får han inte spela högt upp i hierarkin så gör han ingen nytta. Scott Pooley sägs vara överens med Cluben så får anta att han lirar här nästa säsong om inget oförutsett sker (även om jag hellre sett någon annan). Som den tredje länken i 3e kedjan hade det vara trevligt med stark skridskoåkare med lite mer känsla än Hoffa och Södergran. Någon som faktiskt kan utnyttja den tid och rum som skapas utav att ha bra tryck under rören. Alternativt spara in pengar för att ge Krantz och Holmertz en rejäl chans lite högre upp i laget nästa år.
Då har vi två tydliga kedjor framåt som ska spela så mycket som möjligt i offensiv zon och powerplay, samt två kedjor med mycket fart och tyngd som förhoppningsvis kan skapa tekningar i offensiv zon samt stänga ner andra lags toppkedjor.
Coacher:
Ny HC
Musse och Zacke assisterande.
Bryt med Mange
Musse gör sig bättre som assisterande och får ta hand om forwards. Zacke får ta hand om backar då backspelet under Mange sett bedrövligt ut.
Detta är som sagt önsketänkande och jag tror inte vi har råd att bryta med Bernhardt, Martin, Nybeck och Mange samtidigt som vi plockar in nya spelare. Samtidigt som det ska betalas ut lön till Jakobsson.
Vad tycker och tror ni andra om ni får önska och hoppas?