Lukkinen En större budget att värva för kan aldrig vara en nackdel. Problemet är vad man som sportchef väljer att bränna pengarna på.
Det borde inte vara en nackdel, men det finns väldigt många exempel på när det är det.
Vad som är bekräftat är ju att PJ har fått en säck med pengar som ska ha varit öronmärkta för att ta in “ledande” spelare. Dessa stålar ska ju då brännas på “ledande” spelare, och för att sponsorerna ska veta vad en “ledande” spelare är så måste ju PJ värva namn som folk känner till och som hamnar högt upp på rankningslistorna inför säsongen.
Jag kan absolut sätta mig in i hans skor att det kan tillkomma en viss press utifrån det. Men med det sagt är jag ytterst övertygad om att PJ var hög på sig själv varje sommar och tyckte han hade byggt ett oslagbart lag med alla stjärnor han lurade hit, och hade han inte kunnat landa sina “ledande” spelare så hade han istället klagat på att han inte hade några pengar att bygga ett slagkraftigt lag för.
Märk väl att jag inte försvarar PJ. Jag försöker bara nyansera bilden lite. Två sidor av sponsorernas mynt så att säga.