Sillen Av flera skäl så kommer det sannolikt inte bli så mycket mer än det som kommuniceras nu, att man vill ha en förändring som är bäst för LHC. Självklart ligger det flera orsaker bakom, men det hålls helt säkert internt för att inte börja hamna i diskussioner som inte gynnar någon.
Jag fattar att inte LHC kommer säga något, men vissa detaljer kanske sipprar ut ändå, till exempel på detta forum, eller här. Där antyds det att de externa sponsorerna har en hel del att säga till om och att sparkningen sker mycket för att tillfredsställa dem. Om det nu är så att PJ ”varit tvungen” att värva flashiga namn på grund av yttre tryck, och sen fått kicken för att dessa namn underpresterar, så omvärderar ju det hans insats tycker jag.
Hur skulle det sett ut om PJ haft en annan approach (som han kunde välja helt själv, tillsammans med andra anställda i Cluben)? Det får vi aldrig veta, och det är synd.
OBS! Jag vill inte skylla eller peka finger åt ett annat håll än PJ med detta inlägg, bara belysa att alla omständigheter inte är kända just nu som kan ligga till grund för min åsikt. Men kanske dyker tillräckligt många pusselbitar upp framgent så att slutsatser kan dras då.