X-:-X-y Om man bortser från att spelarna måste komplettera varandra spelmässigt och egenskapsmässigt, ha en seriöst inställning till hockey, ha rätt attityd, inte vara skadade när man skriver på, inte ha mjukglasspsyke, osv.
Det där går ju att applicera på precis alla lagbyggen under Pajen och Emvall med. Vi har haft stora problem med skador under många år, vi har skällt på dålig inställning i över 10 år, att spelarna har mjukglasspsyke eller får ballonghuve efter några vinster har varit ett problem så länge jag kan minnas. Att spelare ränner stupfulla på stan eller drar kokain i bubbelpooler har förekommit tidigare med. Bortsett från 23/24 så har vi inte haft ett homogent hockeylag där alla dragit åt samma håll sedan Tangnes dagar.
Varenda spelare och tränare har bytts ut, varenda människa i en ledande position på kansliet med. Trots det, brottas vi med exakt samma problem nu som vi gjorde för 10 år sen. Vi värvar folk för att de ska förändra föreningen, men istället är det föreningen som förändrar dem.
Jag är helt för att sparka både PJ och Musse. Men jag tycker inte det räcker. Jag vill se att man genomför en rejäl omorganisation och rensar rent utav bara helvete på kansliet. Ut med allt och alla som inte längre bidrar och som bara sitter och lyfter lön utan några visioner överhuvudtaget och som bara klagar och tycker allt är jobbigt. Skicka alla könskvoterade i styrelsen och byt ut ordföranden mot någon som faktiskt bryr sig om Cluben och som vill utveckla organisationen.
Först då finns det en chans att detta lyfter.