Hockeytröjan Alltid vemodigt när sånna här spelare lämnar. Broc Little - Andrew Gordon-eran är den mest sentimentala och nostalgiska för mig. Precis som Broc pratar om i podden har jag många (svaga) minnen från Riva när spelarna hängde där efter matcherna. Rattie är en annan era. Glömmer aldrig hans hattrick mot HV. Helt rätt dock. Det har varit helt omöjligt att formera laget på sistone
[raderad] Helikopterplattan när han hyschar HVs klack kommer jag aldrig glömma! Ett av mina favoritminnen med hockeyn någonsin. Den vändningen en fredagkväll och rattie gör hat trick och hyschar HV-äcklena❤️
Kjeppkinesen logiken exakt, sign on+sign off. Jobbigt för både lhc och Ty att ticka runt på hög månadslön. Jobbat en hel del med individbeskattningsfrågor i livet även få fall av hockeyspelare, knappt sett en hög månadslön på någon som inte är svensk medborgare Aa, det stämmer nog. Segt i så fall.
alfie Jättetråkigt.. han var på väg att kunna bli en stor Clubenspelare men ruttnade. Hans 23/24 när han fick förlängt var ruskigt bra. Lycka till Ty! Trist att det behövde bli så här 😔
Fantomen Rob Tråkigt, men nödvändigt avslut. Tack för din tid Rattie! Kommer sakna honom och den här råttan. Men känslan är nu att vi skickar en sämre råtta vidare…
Sillen Kjeppkinesen Tänker du att den mesta av lönen låg i en sign off? Absolut mest sannolika. Men sign-off är upp till förhandling när kontraktet bryts ömsesidigt. I Heljankos fall exempelvis tog Ingolstadt sign-off är min bild. Edit… tror de tar lönen..
Jirpo När allt kommer omkring så känns det lite vemodigt att Rattie slutar. Han har skapat många fina minnen. Men såklart helt rätt beslut för alla parter. Gällande huruvida vi sparar in pengar på hans lön så måste vi väll göra det. Varför skulle annars Cluben släppa Rattie om vi ändå behöver pröjsa någon form av sign-off. Eller missar jag något?
Sillen Jirpo sign off beror på antalet månader i LHC, så blir nästan hela vi får stå för. Lönen blir vi nog av med dock
Mörten Ty ratties lön till gabbe carlsson resten av säsongen och Rissanen lön till Carlsson nästa år och 3 år framåt?
Lukkinen Mörten Vad kan Rattie tjäna? 50-60k i månaden? Räcker inte långt för att locka hit Carlsson 🙂
MrNebbiolo Lukkinen Man brukar behöva ge minst snittlönen för dessa upplägg och således brukar det vara 115-125. Tror dock inte för mycket till nyförvärv utifrån och tycker inte vi behöver det heller. Skadefritt vore roligare!
SargUt Tråkigt slut för Ratties sejour i Cluben, han har gjort väldigt mycket bra! Men sista året har han tyvärr kört fast. Detta var nog till det bästa. Nu kommer det med 100% säkerhet lossna för honom och han blir skyttekung nere i Alperna.
Sillen HNez Då är den stora frågan, gjorde vi detta för att det är fullt i laget med Elie och Krantz tillbaka, eller för att frigöra pengar för en värvning? Alternativt för att säkerställa att vi har råd betala Fanten hans lön om han kommer tillbaka under den här säsongen….
NorthLondonForever Sillen Alternativt såg PJ en möjlighet att ha råd med en ny coach och skicka Musse. För inte tycker väl PJ heller denna säsong att han själv har nån skuld i att allt gått åt helvete.
Sillen NorthLondonForever För inte tycker väl PJ heller denna säsong att han själv har nån skuld i att allt gått åt helvete Självklart inte. Han gräver vidare i gropen samtidigt som han håller tummarna