Stolpe ut
Problemet är väl att om man måste swish insamla för en medelmåtta som Anton Lundmark så lär man nog dessvärre inte ha råd med ett kontrakt som Rattie sitter på. Wedin har bara varit borta i drygt en månad så dröjer ju fram till slutet av februari innan försäkringen tar över större delen av hans kostnad.
Med Johnsson runt hörnet och förhoppningsvis även en Elie, samt Krantz snart tillbaka från JVM så känns det som man måste hitta en lösning då det inte är hållbart att ha Rattie i en fjärde / utanför laget framöver.
Tänker spontant att Mårtensson kan höra av sig till gamla lagkamraten Hlinka och se om Prag är öppna för ett byte, sen får vi gå back på det rent ekonomiskt om det är så för Rattie lär ju sitta på en bra mycket högre lön.
Men Rattie ner till Prag och vi får Niko Seppälä andra hållet, en stor och stark back. Noll koll på honom men är ju den profilen man vill se in på backsidan och verkar bidra med en del tuffhet dessutom.
Verkar ju inte ha någon stor roll i Prag i alla fall, Spengler Cup som spelades nyligen hade han en istid på 13/12/12 och 10 min på dom fyra matcher man spelat. I CHL har han lägst istid bland ordinarie backar på 11:26 min under sina 8 matcher och i Tjeckien hittar jag inga siffror att jämföra med.
Vet inte heller om Mikael Seppälä närmar sig comeback snart med, varit borta sedan september och skulle han närma sig spel så kanske man är än mer öppna för att eventuellt släppa Niko. Frågan är ju bara om det skulle finnas något intresse överhuvudtaget hos dom att få in en Rattie i lagbygget?