LaumannBingo Metallica Han har erfarenhet från SHL Killen har 4 matcher i Luleå den här säsongen innan han fick lämna…
LaumannBingo Såg nu att det troligtvis rör sig om ett korttidslån, det är bra. Sen är frågan om Hammarlund reder ut SHL & är bättre än t.ex Melvin Nilsson, vi får hoppas!
MrNebbiolo LaumannBingo Man ska inte vara för hård mot en junior men har nog aldrig sett en junior vara lika svag som Melvin faktiskt varit. Sen har Mange och Musse också visat det genom istiden vilket är helt rätt.
TheDude Lejon-Fantasten Är det ett korttidskonttakt (vilket jag förutsätter att det är), så tror jag inte det finns speciellt mycket på marknaden som har SHL erfarenhet.
LaumannBingo Kjeppkinesen MrNebbiolo Vi får hoppas, men lär ju finnas en anledning till att han Fick lämna DIF när dom gick upp Fick lämna Luleå efter 4 matcher den här säsongen Menar mer att är det en kille som bara är marginellt bättre & vi fortfarande måste gå stenhårt på Riss & gänget kanske värvningen kvittar 🙂
stahl LaumannBingo Hammarlund är ändå en som kan spela stabilt och enkelt, så avlastning på kort tid tror jag kommer funka bra. Få uppsidor, men håller han sig till kodordet ”enkelt” så kan han äta minuter som någon med uppsida kan använda för kraft framåt istället.
Metallica LaumannBingo Killen har 4 matcher i Luleå den här säsongen innan han fick lämna… Haha, fair enough, stod och lagade mat samtidigt som jag skummade igenom hans EP. Men tycker även att hockeyallsvenskan väger tyngre än Melvins spel i J20. Vi får väl se vilken nivå han håller. Förhoppningsvis en helt okej sjätteback fram tills Lennström kan spela igen.
LaumannBingo Isac Toppback har nog ingen trott men hoppats på någon med lite mer erfarenhet. Typ någon sån här https://www.eliteprospects.com/player/147731/ludvig-claesson Men nu är det vad det är, lånet är väl bara för ikväll
Lejon-Fantasten Isac Förväntade sig folk att vi skulle få in värsta toppbacken mitt under säsong? Hade vi haft pengar så kanske vi hade tagit in Ludvig Claesson. Mitt under säsongen ja, vi hade åtminstone värvat in en stabil backpjäs, men nu ekar vår värvningskista tom, så det var aldrig aktuellt.
Kallzon Om man vänder på det. Hv har obegränsat med pengar men håller också på att lånar från hockeyallsvenskan. Det säger väl något om något
Mittzon Lejon-Fantasten Och frågan är om lag anser att det är värt pengarna? Finns en anledning till att HV lånar in spelare efter spelare. Går ju tyvärr inte spela Nilsson och handlar om att hålla backsidan flytande tills Öhrqvist och Lennström kommer tillbaka i början av januari. Ingen idé att värva för flera hundratusen kronor när det numerära problemet löser sig självt i närtid.
LaumannBingo Mittzon Lennström kommer tillbaka i början av januari. För att spela 2 matcher och sen vara borta 8 😜
NorthLondonForever Mittzon Lennström kommer tillbaka i början av januari Är det sagt så ”officiellt”? I skadeuppdateringen står det att han ska öka belastningen i gymmet och sen utvärderas. Är han ens på is ännu? Början av januari är ju ett par dagar bort. Jag hörde inte vad han själv sa på jumbotronen, men det kanske gav mer info än Emmoths uppdatering?
JofaTitan Isac Förväntade sig folk att vi skulle få in värsta toppbacken mitt under säsong? Jag förväntar mig fortfarande att Lennström ska dyka upp nångång.