En annan tanke som slagit mig är om man vill ge Lawner chansen ordentligt från början kanske han får spela i kedja två. Eftersom Little och Russell är så vassa plus att Lawner är sjukt snabb på rören. Jag anser eftersom att vi adderar Shore har vi skills, spets och poäng. Frågan är om de vill addera något annat och placerar i kedja två samt att Leier inte ersätts utan att Bouma och Wagner blir kvar. Jag försöker spåna runt lite, tror mest på min första idé att vi ska ha in en RW till andra men annars är det en RW till tredje. Då blir det
Elie-Shore-Rattie
Little-Russell-Lawner
Wagner-Ljungh-Ny/Törna
Bouma-Ehn-Törna/Ny
Hofbauer
Vi behöver ingen målskytt eller poängspelare anser jag, redan många kockar i PP osv. Då ska mer krut läggas på backsidan enligt mig ju mer jag vänder och vrider på det. Jag räknar med följande gällande produktion:
Shore 35p +
Rattie 40p +
Russel 30 p +
Little 30 p +
Hulta 25 p +
Sedan räknar jag inte med men hoppas
Elie 25 p +
Ljungh 25 p +
Ehn 20 p +
Fanten 20 p +
Lawner 20 p +
Myren 15p +
Hävelid 15p +
Ni som sköter statistiken, om sedan resten gör liknande säsonger vilket också ovan är för många borde vi väl vara minst lika vassa framåt? Shore ska ju nästan göra 40 minst men jag anser honom godkänd på 35. Lawner har gjort 13 och 14 poäng sista två snackat med en hel folk runt Färjestad både supporters men skrev även till podden för VF och de är överens om att med lite stäm kan Lawner lätt göra 25-30 p och betydligt fler mål än han gjort innan.