Skulle man värva en center som Abols, och jag menar inte att det blir han eftersom ryktena är så lösa att de knappt kan tas på allvar, så antar jag att det är för att man helt enkelt informerar Karlström om att han inte kommer vara center. Ljungh ska inte spela fjärdelina i detta lag känner jag. Jag väljer att leka med tanken att det skulle vara just Abols. Då har man
Abols, Bakke, Ljungh, OJ som centrar på kontrakt
Kovacs, Vrana, Ehn, Elie (?), Karlström, Södergran, Nybeck, Krantz på vingarna (jag glömmer säkert någon) på kontrakt. Det är ju inte mycket plats i startuppställningen där. Proos in som extragubbe, så en enstaka forward in till om det inte bryts med Nybeck t.ex?
Det jag skulle gilla är att man skulle vara ordentligt mycket mer rejäla. Elie och Abols tillsammans med Krantz skulle kunna gå i varsin lina och ge avsevärt mycket mer tyngd till laget.
Sen tror jag ändå att vi kommer vara ännu mer cyniska om nyförvärv med bra historik än någonsin denna gång och snarare bli glada om man provar något annat och värvar en tjeck som slutade 12a i slovakiska ligans poängliga än att gå igång på någon som redan varit bra på annat håll. Det är väl möjligen på backsidan som en NHL-meriterad breddback skulle kunna vara alternativet likt vad Rögle gått på i år med Friedman och De Haan.