Förstår inte riktigt upprördheten mot just den där övningen i skogen ärligt talat. För mig låter det som att ledningen gjorde en analys att laget behövde en gruppövning för att komma ihop. Förmodligen beroende på att det var så många nya ledande spelare in, ny tränarstab och förändringar överhuvudtaget. Går ju att hitta miljoner orsaker i det här laget. Oavsett orsak så är det ju inte direkt ovanligt att man försöker lösa det genom en övning som ska vara obekväm, skava och sätta press på gruppen. Gärna framkalla lite konflikter och reaktioner. Många av dessa inkluderar ju att deltagarna ska ha minimalt information om vad som väntar, kännas överjävliga och vara långt bortom deras komfortzon. Det kan såklart upplevas som den är dåligt planerad av deltagarna, men behöver ju inte alls vara det. Skaderisken med att gå i lite regn, med för lite mat och sömn och köra fys ett dygn är ju minimal. Dumt att göra mitt i säsongen, men göra det på försäsongen i augusti är ju inget farligt. Just den delen känns helt bisarr att klaga på, i mina ögon. Att det blir konflikter i en sån, är ju lite själva syftet med den. Däremot brukar man ju ha en debriefing/uppföljning efteråt där man går igenom syftet, resultatet och åsikter. Den hoppas jag inte man slarvat med. Där ligger ju en stor del av vinningen med övningen.
Annars så tycker jag att om man som spelare med typ 300 ksek i månaden har mage att komma otränad till en ny klubb visar prov på en sjukt dålig karaktär. Givetvis måste en sportchef klara av att se sånt innan och inte plocka in såna spelare. Helt sjukt dåligt förarbete av PJ.
Att skicka Vrana till Brynäs måste vara helt uteslutet i mina ögon. Utomlands ok - inom shl nej.