TheDude som sagt, jag är inte säker på att det är ett alternativ att föredra, men jag kan se vissa fördelar som skulle komma med det. Har svårt att se ett egenvärde i att vara ett bottenlag som kämpar för överlevnad i shl de kommande 10 år. Som ekonom svider det otroligt med den kapitalförstöring vi håller på med i dagsläget, den skulle i vilket fall bli mindre i allsvenskan. Det vi vet helt säkert är att vi inte klarat att förändra organisation, kultur, kravbild etc de senaste 10 åren i shl iallafall. Så fort man skruvar på något, verkar det bli revolt i organisationen.
Sen är det nog ingen som på allvar tror att det skulle vara någon snabb historia och att vi bara studsar ett år i allsvenskan. Själv tror jag snarare att det vore sämsta tänkbara alternativ. Man hinner inte göra tillräckliga förändringar på så kort tid och att bara vräka på som vanligt ger inget incitament till förändring. Hv ändrade väl knappt något och dras med liknande problem som tidigare och vad gäller Brynäs återstår ju att se om de lyckas skapa en bestående framgångsrik organisation över tid.
I mina ögon finns fördelar med att åka ur och det skulle inte nödvändigtvis behöva innebära en katastrof. Nackdelarna är så klart uppenbara.
På sikt för intresset för föreningen i stan, tror jag det krävs ett lag som vinner fler matcher än det förlorar, oavsett serietillhörighet. Om vi inte klarar av att skapa det i shl, så kanske vi kan göra det i allsvenskan.