Finns det någonting som talar för att Shore är ett problem i omklädningsrummet, som det spekuleras i? Jag hyser inga jättestarka känslor för karln, men jag är inte lika övertygad som många andra att våra problem hade lösts av att just han skickas.
Offensivt så har jag en (naiv?) förhoppning om att vi faktiskt ska komma igång. Jag tycker vi åtminstone stundtals har visat upp ett snabbt och bra passningsspel som ger oss bra lägen, men avsluten kommer antingen för sent eller är för dåliga.
Defensivt finns det större frågetecken. Det är inte samma totala hönsgård som vi såg förra hösten, men däremot har vi ofta svårt att hålla rent runt eget mål. Det är för enkelt för lag som Timrå och Malmö att göra små inspel till en spelare som antingen står cementerad framför kassen eller som kommer inåkande utifrån.
Jag tycker exempelvis att Max Martin har haft en förmåga att komma undan allt för mycket kritik. Han har alltså varit inne på mer än hälften av alla insläppta mål den här säsongen (11 av 21). Jämför det med t.ex. Kokkonen som varit inne på ett enda mål bakåt, och det i boxplay.
Om det krävs att skicka Shore för att få in en defensivt skicklig back till, absolut, men jag tycker vi lider mer av att vara framtunga på backsidan. Hade vi kunnat göra ett rakt byte mellan Martin och någon Petter Granberg-typ så hade det varit magiskt.