Jag vill fortfarande försöka vara positiv. Och har svårt att se att PJ skulle göra om misstaget med Myrenberg från förra året.
Men skulle Lenna vara borta länge.
Då har vi verkligen ett lag med nära på noll grit. Noll tuffhet. Då är Kovacs vår enda spelare som åtminstone står upp för sig själv rent fysiskt.
Detta börjar likna Hemlins lagbyggen med fyra förstakedjor, och utan defensiva backar. Kostade massor, men så bygger man inte hockeylag som går långt.
(För den som är intresserad gjorde ju Wikegård en utskällningsIntervju med Hemlin i ämnet. Hemlin svarar tio gånger att man noterat problemet och tittar på det. ”Men det händer ju år efter år” svarar Wikegård. Allt från minnet, vill man rätta mig går den kanske att hitta på YouTube)
Vi är sinnesjukt framtunga! Nu blir det ju ännu tokigare att värva en finsk allroundback som ersättare för Fantenberg.
Har alla glömt hur vårt tuffa spel var det som pressade Zaik i slutspelet?
Och hur vi än må vinna många matcher i november, när handtaget lag är taggade. Så är detta ett lagbygge som kommer få svårt att hävda sig när trafiken blir tyngre och fulare.
Känner att jag kommer få stå och skämmas får vår vekhet i år igen, var inte vad jag såg fram emot.
Edit: tänk såhär. Vem i vårt lag skall få någon motståndare att ens fundera en en sekund extra, om de får läge att tackla Vrana stenhårt?
Svaret är ingen, för inte vill vi att Kovacs ska va avstängd lika länge som Vrana är borta.