Det finns säkert många som är av en annan åsikt i den här frågan, men… Det är mkt prat om kontinuitet, både här på Bullen, men inte minst i media. Det surras mkt om oron och rädslan för att det är ett helt nytt tränarteam, det är spelare med ledaregenskaper som försvunnit eller är skadade osv. Men helt ärligt, är den oron egentligen befogad? Om vi de senaste åren varit en presterande förening som fungerat väl, tagit oss till slutspel år efter år, ja då hade jag verkligen köpt resonemanget. Men så ser ju inte riktigt verkligheten ut. Vi kan konstatera att vi ligger i botten, år efter år. Varje säsong är det mkt prat om ny kravbild, att vi har ngt bra på gång osv. Men resultatet har varit detsamma år efter år.
Jag må vara naiv, men jag ser inte att ett nytt tränarteam, rotation på ”ledande spelare” osv kan bli till det sämre. Det sägs ju att definitionen av dumhet är att göra samma sak sak om och om igen och förvänta sig ett nytt resultat. Nu gör vi ngt nytt. Nytt tränarteam, ny kapten, trotjänare som försvinner, nya spelare in osv. Blir inget bättre nu vet jag inte vad som ska göras. Men det är hög tid att pröva ngt nytt. Och att göra det rejält. Med allt detta sagt, jag tror på säsongen 2025/2026. Jag tror stora förändring kommer ge positiva resultat.