Babba Min poäng var att ”skeppa alla som pratar med andra klubbar” inte är hållbart eftersom alla spelare gör det.
Det har jag aldrig påstått att man ska. Nu skrev jag att OM Vrana velar fram och tillbaka & ger olika besked hela tiden då kan han likaväl dra till Schweiz.
Det är skillnad på att skanna av sin marknad och att strula i slutförhandlingen samt ge oklara besked. Att dessutom hålla på att följa/avfölja på ig tyder ju på något skevt är min känsla.
Babba Holmertz vill garanterat hellre spela i NHL är här exempelvis
Jo fast det där exemplet blir ju något skevt. Holmertz är 17 år och har en dröm om NHL likt dom flesta i hans ålder. Att jämföra det med en 29-årig Vrana som väljer mellan pengar i Schweiz eller LHC där ”känslorna finns” är inte jämförbart enligt mig.
Vrana har tjänat sina 200+millar där borta så här står ju alltså valet mellan pengar & ”hjärta” & det slutgiltiga valet säger endel sen.
Holmertz pratade med andra klubbar också och ryktades till och med var förlorad men han valde LHC för att han uppenbarligen ville vara kvar
Jag hoppas Vrana skriver på tillslut & är hängiven uppgiften men efter alla rapporter får jag mer känslan att han vill mjölka ut så mycket pengar det bara går & då är frågan om det är rätt för LHC