LaumannBingo
Ja en tvåvägsforward är inget som stämmer in på Bromé, nu är vi uppe i två namn som det spekulerats en del om, Austin Wagner och Bromé, och dem spekulationerna tar jag med en rejäl klackspark. Däremot har det inte dykt upp något konkret rykte än, men som det lät på Mårtensson i Correns podd, så kan de landa nyförvärvet allt inom 3 veckor-upp till 1,5 månad, så allt från 2 veckor- 1 månad och 1 vecka, kanske vi får vänta innan @storfiskarn34 kommer med en hint/spaning 🥳 🙏

Kanske följer Carter Camper med Heljanko hit från Tappara, han vill tydligen tillbaka till Sverige men Leksand har inte plats

Det lät ju på Mårtensson som att dom är intresserade av spelare som väntar på besked där borta och då är det väl mest troligt med AHL-spelare som är på gränsen till NHL.

När brukar NHL-lagen bli klara med sina lag normalt sett?

Jacke Carter Camper

En 36-åring som är på väg ner i sin karriär tror jag inte så många är intresserade av om man är ute efter en spetsvärvning.

Mina två cent om Bromé:

Har lite kontakter i Örebro och det förefaller vara vedertaget att han inte är någon höjdare i omklädningsrummet. Örebro pratade om att ta kliv, vad är nästa kliv från semifinal..?

Det blev uppenbart inte så. Bromé själv utslag att han är stjärna och är motsatsen till ödmjuk. Sådana spelare är inget som hjälper ett lag framåt, oavsett skicklighet. Får Palve-vibbar lång väg. Nej tack.

Edit: Hela Bromé-gate osar begraven hund. Varför läcker ingenting? Örebro vill bli av med honom och han är helt tyst, typ. Han och Holm får inte ens träna med laget. Det för tankarna till att något större inträffat än att de är spydiga i omklädningsrummet.

Bowmore Kollar man på exempelvis Ruohomaa som är lika gammal, så behöver en sådan spelare inte vara slut när de är 35-36 år. Tror det finns möjlighet att fynda där med tanke på att han kommer vara relativt billig och har presterat i alla ligor han har spelat i de senaste åren.

Det finns nog garanterat hetare alternativ än sålänge. Men får man några nej framöver och det börjar luta mot en chansning från AHL.. Isåfall kittlar det mer med Camper ärligt talat. Men där är vi inte än.

Metallica Men får man några nej framöver och det börjar luta mot en chansning från AHL.. Isåfall kittlar det mer med Camper ärligt talat. Men där är vi inte än.

Ja har man fått massa nej till slutet på Juli så kan det bli en chansning, och har vi en jävla tur så går den chansningen hem. Men det är två månader bort innan vi ska känna lite oro, så det är bara att ta det kalt, så får vi se vem som är på gång.

En HV71 sponsrad bil på parkeringen utanför Hemköp tallboda i förmiddags runt 11. John Nyberg som städar lägga eller något skräpförvärv på g?

Malmö värvar Linus Öberg. Hade gillat honom här. Tar hellre ett starkare namn men om det är en tunn marknad så hade Öberg fungerat fint.

Mörten John Nyberg som städar lägga eller något skräpförvärv på g?

Inget från HV i alla fall. Den enda forwarden HV hade, som hade utgående kontrakt, var Simon Örnerud. Så nej det lär inte vara någon forward från HV utöver Shore, det kanske är Nybergs nya Fula bil.

Mcnugget Beroende på vad han sitter på för lön så kan det vara något av ett fynd. Samtidigt är väl kanske inte Malmö laget man ska ansluta till för att få målskyttet att lossna. Kan inte komma på ett tröttare lag i hela ligan faktiskt..

Metallica

Jag tyckte redan hans senaste säsong i Leksand visade på nedgång och fick ju följaktligen ej heller förlängt där, visserligen till förmån för Cehlarik men verkar ju inte vara aktuell för en återkomst dit. Har inte riktigt heller den storleken och styrkan som jag tycker vi behöver. Tror han hamnar i Djurgården och vore förstås en stor tillgång i Allsvenskan.

Jag är inte helt mot värvningen av Bromé. Givetvis till rätt pris men i grunden är det en riktigt bra spelare men enorm fart under rören. Han behöver en grym center för att vara bra. Abols stack och Ludde Larsson som ersatte var helt kass i Örebro. Vår grymt starka centersida är något helt annat. Jag tror det hade kunnat bli succé.

Är det 100% att Fabbe Wagner stannar här eller finns det chans att han flyttar över till NA?

MrNebbiolo

Egentligen ”ideala” förhållanden här då med vissa justeringar?

Bromé - Shore - Rattie

Little - Russell - Elie

Ehn - Ljungh - Lawner

Bouma - Johnson - Törna

Alternativt göra större rockader på vilka som lirar center.

Intressant hade kanske även i det fallet varit:

Ehn - Shore - Rattie

Bromé - Russell - Elie

Little - Ljungh - Lawner

Bouma - Johnson - Törna

Anonymous5 Bromé - Shore - Rattie

Känns som det kan bli många minus där, krävs att dom är i anfallszon majoriteten av tiden.

Anonymous5 Little - Ljungh - Lawner

Nej tack, Little & Ljungh har vi testat allt för många gånger. Det funkar inte

@Anonymous5 Elie ska inte inte flyttas till högra sidan när både Elie och Little är LW, Elie är den ultimata tanken i den första linan. Vi behöver en RW till den andra linan och som Bromé är LW/RW så skulle han kunna ta den platsen i alla fall spelmässigt . Vi ska inte hålla på och göra om ett vinnande koncept, och där har jag faktiskt Tony med mig om man lyssnar på poden.

Så här håller jag med @LaumannBingo invändningar att Bromé ska inte spela i första linan och att Little och Ljungh inte funkar ihop som ett team.

MrNebbiolo är i grunden egentligen också sugen på Bromé. Om problemet är Eriksson kanske han funkar bättre med Östman som är väldigt annorlunda och i grund och botten är (var?) han ju dyngspets. Men ser inte hur det ska gå till. Om lönen jag har hört han har i Örebro stämmer så finns det knappt nåt scenario som känns realistiskt och samtidigt värt.

1. Vi tar över kontraktet och Örebro betalar en del av lönen - vill inte binda upp mig med Bromé i fyra år och även om Örebro betalar lön behöver de betala väldigt mycket för att han ska komma ner i en rimlig nivå och det tror jag inte kommer ske. Bromé kommer va snuskigt dyr oavsett, om han har lönen jag hört.
                  2. Örebro löser ut honom och vi kan skriva ett nytt, säg, tvåårskontrakt. Ser dock inte hur Bromé ska gå med på detta. 30 år gammal, längden på kontraktet är förmodligen viktigt för honom. Ser inte heller Örebro komma med ett rimligt bud till honom då återstoden av hans kontrakt är värt 15+ miljoner, förmodligen ännu mer.

Örebro sitter i en rävsax här, helt klart.