HNez Nog var det Bergsten som spred detta rykte från början och ingen spekulation från olika håll. Hellre Wagner än random AHL spelare som aldrig har spelat på stor rink: Men om PJ kan hitta en bra Finne, Tjeck eller Canadensare så skulle det vara optimalt, men kan vi inte få någon sådan så får min del Wagner duga.
Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
- Redigerad
@Sillen Kan du bekräfta om uppgifterna-/“ryktet” om Austin Wagner har någon substans?
Den där sista forwardsvärvningen tar verkligen tid
- Redigerad
Det skulle vara så jävla härligt med ett konkret rykte nu
Det har varit förvånansvärt bra tryck på forat hela våren jämfört med tidigare år, men nu känns det som att folk väntar på semester…
- Redigerad
För min del sitter jag mest och väntar på något konkret som @Lejon-Fantasten skrev så man kan börja analysera truppen inför kommande säsong. Dom håller verkligen locket på om vilka som är aktuella!
Och efter att denna värvning är klar så kommer man ju såklart i smyg sitta och hoppas på att Vrana kommer presenteras i juli/agusti, bara tanken ger mig myspenis.
Om det stod mellan dessa tre alternativ, vilket hade ni föredragit? Wagner, Camper eller en helt okänd AHL-spelare som aldrig har spelat i Europa.
Metallica Wagner skulle jag säga
- Redigerad
Ja, givet hur trögt det är på marknaden så kanske inte Wagner är ett dumt alternativ. Men jag tycker nästan att en tokchansning från AHL är det allra sämsta alternativet.. Orkar inte med ännu ett kötthuvud utan spelsinne som gör 4 poäng på 30 matcher innan kontraktet rivs. Viktig värvning detta.
- Redigerad
Troligtvis får väl Ondrej Kase ett NHL-anbud men annars vore det ju en riktig bra värvning. Man kan ju ändå ge han ett saftigt kontraktsförslag att ta ställning till som ett alternativ om det inte blir något med NHL.
https://www.eliteprospects.com/player/57050/peter-quenneville
Ska vi va lite roliga och ta en av quenneville bröderna från storhammar.
” skojar bara ”
Forwarden dröjer, PJ hoppas att det är klart innan midsommar.
Corren skriver att PJ siktar att ha sista pusselbiten klar senast midsommar…….
- Redigerad
Får lite Bromé-vibbar av PJs kommentarer i Corren idag:
Nå, hur är läget just nu?
– Vi har några alternativ som vi arbetar med, men jag skulle inte säga att någonting är riktigt nära just nu. Vi är beredda att vänta tills vi känner att vi verkligen hittar rätt. Vi vet vad vi vill ha. Jag hoppas att det är klart före midsommar, säger Peter Jakobsson.
Det är målet?
– Ja, det är det. Sen vet man aldrig. Allt är inte i våra händer.
Han säger också att han vill ha sista värvningen på plats från start.
Jag tycker detta passar in på Bromé. ”Klart före midsommar”: De verkar inte vänta in FA i NHL. Kanske rentav någon som spelade i Europa föregående säsong? ”Vet vad vi vill ha”: kanske sitter de till och med och väntar in en specifik spelare? ”Allt är inte i våra händer”: Bromé och Örebro måste komma överens?
Dessutom svensk (tror det är viktigt för PJ för just denna spelaren, givet övriga nationaliteter i truppen), bra siffror i SHL tidigare och kan bli förhållandevis bra ekonomiskt.
- Redigerad
Bra tänkt av PT! Från Corren:
"Rasmus Rissanen och Nick Shore ansluter senare under hösten. Vad tänker ni om sista värvningen?
– Att han ska vara på plats från start. Vi känner att det är en viktig pusselbit och tycker att det räcker med att två kommer lite senare. Det är inte optimalt med ytterligare en."