Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
exile82 Tror dock inte att Myrenberg håller i längden, en etablerad målvakt behövs
Ja hur som helst så behöver vi en till målvakt, Myrenberg var jävligt bra i kvarten och behöver stå flera matcher till hösten. Men vi ska inte chansa at han kan ta första spaden redan nu, utan vi bör gå för en bra fösta keeper och sen får vi se hur det löper ut.
Målvaktsfrågan blev ju en thriller nu. Men Hellberg - Tuhinooma- Källgren är väl hetast i mina ögon. Sedan säger jag Pass men det finns säkert bra målvakter därute men kanske inte i Höggas klass. Myren är jätteduktig och gjorde bra ifrån sig mot SAIK men att lägga huvudansvar på honom är kanske väl tufft. Delad spade kanske i en grundserie men kanske nått år för tidigt.
Ja, nu kanske Rautio var ett dåligt exempel om man ser lite läängre
Men vet inte om det är vettigt i det här läget att slänga upp 250 k på en Hellberg i förhoppning att han ska vara lika bra som Högberg och samtidigt släcka Myrenbergs möjligheter och förhoppningar att kunna ta klivet till första målis.
- Redigerad
Ta in Julius Hudacek på ett år så får Myrenberg en erfaren målvakt som han kan tävla med. Borde inte vara allt för dyr och har väl spelat med Rissanen tidigare.
Edit: Var tydligen längre sedan än vad jag trodde sen han spelade i SHL.
- Redigerad
Oj vad detta blev en riktig jävla käftsmäll, inte haft ork att gå in på bullen ens för att läsa för denna nyhet gjorde mig helt jävla tom. Inte enbart för han är en överjävlig målvakt utan också en grym kille med ett stort LHC hjärta.
Övertygad om att vi kommer få se Högberg i kassen igen i saaben och tills dess är de bara lyfta på hatten för det han bidragit med senaste åren!
De kan verkligen hända precis vad som helst i dessa tider.
Det är sannerligen tungt att Högga drar just när det börjar kännas lite optimistiskt inför nästa säsong. Samtidigt är det ju så att laget måste spela bättre i det defensiva spelet oavsett för att man ska ha en reell chans med eller utan honom på isen. Önskar honom lycka till där borta, och välkommen åter om det inte vill sig.
Jag har svårt att se hur Cluben skulle kunna hitta någon som är bättre eller likvärdig över tid. Antingen någon som kan blixtra till enskilda matcher eller någon som är stabil de flesta kvällar men utan samma toppar.
Självklart finns många målvakter på marknaden men få givna succéer, målvakter är som bekant svåra. Inte övertygad om att Hellberg är given succé och bland övriga svenskar känns det ju som lotteri om det faller väl eller inte. Holm, Källgren osv är inga målvakter som över tid bevisat att de håller måttet. Även bland finnar och tjecker i AHL är det svårt att se givna kandidater. En målvakt som jag inte kommer hålla som någon nummer ett två eller tre men som jag hoppas övervägs om det inte går i lås med någon som känns någorlunda säkert på shl-nivå överlag är Joona Vuotilainen i Björklöven. Varit grym i tre säsonger trots vissa svackor i takt med laget, fortfarande bara 27 vilket inte är så mycket som målvakt. Det är ett rejält steg ner från Högberg men jag tror ärligt talat att det är ett bättre kort än att chansa på en tjeck med en bra säsong i Tjeckien liksom.
jg
Han har kontrakt med Rangers i 2 säsonger till (över säsongen 25/26).
Kjellman det inte går i lås med någon som känns någorlunda säkert på shl-nivå överlag är Joona Vuotilainen i Björklöven.
Han är duktig. Hade inte blivit helt förkrossad om man kunde lösa honom.
Om man sneglar på Allsvenskan så tycker jag Marcus Hellgren i Karlskoga gjorde det bra. Lite lockande ändå att ta in något lite billigare men ändå dugligt och få dyng mycket kosing att lägga på en superforward.
Bowmore Marcus Hellgren i Karlskoga
Då tycker jag Tex Williamsson är mer spännande.
Men ska vi värva från HA så är det Voutalainen i så fall. Tror inte nån annan håller.
Jirpo Förmodligen, alltså förmodligen, så kanske inte kontraktet (med NHL-klubben) var klart när han signade en förlängning med oss.
Enligt mycket säker källa gick Högbergs erbjudande från NHL extremt fort och ingen har egentligen känt till det så mycket längre än det officiella beskedet idag. Givetvis fanns inget från NHL på bordet när han förlängde med oss.
Försöker vara lika lugn som många av er men känner mig inte lika trygg med lagbygget överlag.
All heder till PJ och Tony men känner att det finns mer att bevisa just nu.
Sen kom detta med Högberg.
Jag hoppas ni har rätt
Kjeppkinesen bibeau i AIK vad säger vi om honom om vi ändå snackar HA?