Metallica Om vi låtsas att både Fanten och Kokkonen kommer spela 52 matcher vardera (bjuder dig på en bärs om det inträffar) så är ju backbesättningen per definition fortfarande felbyggd om sjundebacken är Bernhardt som sitter på 200 k i månaden och är värvad för att spela PP.
Backsidans lönestruktur är inte optimal om Bernhardt hamnar som sjundeback, men det är ju också bara i teorin. Han kan ju lika gärna gå in på 6 backar och peta ner Öhrqvist till sjunde, blir backsidan helt plötsligt rätt byggd då?
Vi kommer bort från ämnet. Min poäng var att vi kan inte avstå Hulta om vi får läge att värva honom eftersom de offensiva backarna vi har i laget inte presterar. Rent strukturellt blir backsidan bättre med Hulta in, och i omklädningsrummet kommer han göra nytta som inte Elite Prospects kan mäta.
Vad som är felbyggt och vad som är rätt byggt är ju en ren subjektiv definitionsfråga. Hade jag fått bestämma hade jag skickat iväg både Semly och Bernhardt, men nu verkar ju det inte gå. Det som dock verkar gå är att få in Hulta för 150k i månaden, så köp!