Chad förstår fortfarande inte hur ekonomin aldrig tar fart . Vi lyfter publiksiffrorna varför säsong . Antalet slutsålda matcher ökar . Men vart är vår vinst ? Vår ökade intäktsgrad på biljetter , sponsorer osv .
Som jag förstod det var det ett par “oförutsedda” utgifter förra säsongen som påverkade budgeten kraftigt. Jag vet inte exakt i detalj vad det är som har hänt, men jag kan tänka mig att det där vokyköpet påverkade samt att man redan i augusti hade sprängt truppbudgeten rejält. Tidigare uppgifter som florerat har ju antytt att vi inte hade klarat ekonomin om inte Fanten, Elie och Lennström gått skadade.
Men det är fel tråd att diskutera detta i märkte jag nu. Jag vet som sagt inte mer än att det lär bli röda siffror i bokslutet och att jag är extremt intresserad av att se hur CJS kommer motivera det.
De kritiska rösterna mot Hägglund från Morahåll har ju varit att Hägglund har levt över sina tillgångar och att han är ansvarig för att Mora är i en ekonomisk kris. Jag hoppas verkligen han håller budget här.
Rob Det slog mig när jag kollade lite igår vad det gäller andra halvan av säsongen sett till siffror för backarna. Sen kanske man inte ska lägga allt för stor vikt i statistiken +/-, men det var ju verkligen siffror som stack ut om man jämför med hackkycklingen Martin som det gnälldes på i tid och otid i stort sett hela säsongen.
Fruktansvärt. Rissanen gav ju upp efter nyår. Han var nog riktigt trött på kaoset också misstänker jag.