Chad
Jag hade gärna värvat minst två Kokkonen till och försökt lägga krut där. Går man in med nuvarande backsida är det oerhört naivt enligt min mening.
Det finns enorma frågetecken kring Fanten, Lennström, Öhrqvist och Giuttari av olika skäl. Att man återigen skulle ”hoppas” att allt slår väl ut är naivt som sagt. Fyller man inte på backsidan är det bara att börja be till gudarna anser jag.
Lennström, ja kommentar överflödig.
Fanten har inte spelat 52 matcher någon säsong under sina fyra år här, att han skulle göra det vid en ålder av 35 är utopi.
Öhrqvist är oerhört tveksam på SHL-nivå, en enorm säkerhetsrisk i egen zon men har även spetskvaliteter, kan han hitta ett fint spel med Giuttari där de tydligt får olika roller KANSKE det kan duga som ett tredje backpar ändå.
Giuttari ja det säger väl allt när man sitter läktaren merparten av tiden under slutspelet när bästa laget spelar. Blivit lite sämre varje säsong i Växjö vi får be till gudarna att det beror på roll. Växjö är på en helt annan plats än oss i kvalité och organisation.
Max Martin undrar ni? Givetvis ett frågetecken NÄR jag säger när och inte om Fanten inte spelar men ihop anser jag de två vara vårt bästa backpar som kommer kunna spela mycket ihop. Kompletterar varandra fint och gillar verkligen att spela ihop.
En person jag skriver väldigt mycket och har fina diskussioner om LHC med sa: När den här backsidan är hel och spelar enligt förväntan är den faktiskt vass. Sen är frågan, får vi ens tio matcher där det händer?
Bernhardt är för mig till en början given som sjua. Speciellt eftersom Fanten kom in och var bättre i PP och får igenom sina skott, då fyller Berra ingen funktion alls längre.