Mycket saker som gör mig väldigt förvirrad kopplat till Kovacs-gate. Vad är det? Typ en vecka sedan det kom ut i tidningen att han var överens med AIK och att de löser det med externa finansiärer? I samma veva går Kovacs ut och säger att han har ok i kontraktet att bryta för andra lag, så länge det inte är ett SHL-lag.
Kontraktet sägs vara på 350k/månad, alltså i runda slängor typ 130k mer än vad han har här och det är i hans drömklubb.
Om man tar allt detta i åtanke, vad är det som tar så lång tid? Varför är Kovacs i media, bråkande och gör sig omöjlig? Om det är som diskuterat, bara fritt fram att bryta kontraktet från hans sida utan ekonomisk ersättning, borde det väl ha varit officiellt dagen efter att media presenterade att det var klart?
Det kanske är jag som läser in i det för mycket och försöker vara optimistisk, men detta luktar för mig som att vi inte vet hela sanningen, att det snarare är så att AIK måste köpa ut honom, och att han försöker göra sig så pass omöjlig att LHC släpper honom gratis.